Sökning: "relationer i grupper i skolan"
Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden relationer i grupper i skolan.
1. Differentierad undervisning – Ett sätt att tänka kring elevers extra anpassningar i klassrummet : En kvalitativ studie om specialpedagogers, lärares och elevers uppfattningar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Hartnor, Anja och Jansson, Emelie (2024). Differentierad undervisning: Ett sätt att tänka kring elevers extra anpassningar i klassrummet - En kvalitativ studie om specialpedagogers, lärares och elevers uppfattningar. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90hp. LÄS MER
2. Sexualitet, Samtycke & Relationer
L3-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)Sammanfattning : I den svenska skolan ges undervisningen i sexualitet, samtycke och relationer (SSR) under både högstadiet och i gymnasiet. På skolan där undersökningen genomfördes har eleverna haft SSR-undervisning i årskurs 8 på högstadiet och på skolan ges SSR-undervisningen först i årskurs 3. LÄS MER
3. Machine Learning to predict student performance based on well-being data : a technical and ethical discussion
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The data provided by educational platforms and digital tools offers new ways of analysing students’ learning strategies. One such digital tool is the wellbeing platform created by EdAider, which consists of an interface where students can answer questions about their well-being, and a dashboard where teachers and schools can see insights into the well-being of individual students and groups of students. LÄS MER
4. Handledningsuppdraget i förskolan och skolan : En studie om specialpedagogers och rektorers uppfattningar och upplevelser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka specialpedagogers och rektorers uppfattningar om handledningsuppdraget och undersöka eventuella överenstämmelser mellan uppfattningar om uppdraget och upplevelser av uppdragets genomförande i praktiken, i verksamheterna förskola och skola. Kopplingar gjordes till systemteorin. LÄS MER
5. Minimal Colour-based Social communication and meaning-making communication practices
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Advancements in technology have rendered social media an indispensable means of social communication. However, among the vast amount of data exchanged between users, there is often limited space for meaningful conversation and the cultivation of deeper interpersonal connections. LÄS MER