Sökning: "relationer kommunikation facebook"

Visar resultat 1 - 5 av 63 uppsatser innehållade orden relationer kommunikation facebook.

  1. 1. Help! My mother wants to follow me on Instagram! : Which strategies do young adults in Sweden use, when facing context and time collapse.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Malou Andersson; Emma Heed; [2023]
    Nyckelord :: Context Collapse; Time Collapse; Social Media; Self-presentation; Privacy; Kontext kollaps; Tids Kollaps; Sociala Medier; Självpresentation; Integritet;

    Sammanfattning : Young adults spend a lot of their time on social media where they share their lives with friends, family, colleagues, acquaintances, ect. Wesch (2009) explains that things posted on social media such as YouTube can be viewed by anybody, everybody, and nobody, anywhere in the world all at once. LÄS MER

  2. 2. Så tycker och känner jag om sociala medier - en kvalitativ studie om unga vuxnas relationer till sociala medier och känslorna som förknippas med olika plattformar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Nemrud Kurt; [2022]
    Nyckelord :Digitalisering; hälsa; nätverk; kommunikation; känslor; unga; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien kretsar kring unga vuxnas relationer till sociala medier ur deras eget perspektiv. Fokus fästs på vilka tankar och känslor som unga vuxna förknippar med särskilda digitala plattformar, såsom Facebook, Instagram, Snapchat och TikTok, i syfte att undersöka hur de själva tycker att de påverkas – antingen positivt eller negativt – av dessa sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Destinationslojalitet i Stockholm : En studie om det strategiska arbetet mot internationella marknader ur ett destinationslojalitetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Adam Akkaya; Maria Åberg; [2020]
    Nyckelord :Destination loyalty; visitor loyalty; marketing; marketing strategies; international markets; repeat visitors; repeat visitation; Destinationslojalitet; besökslojalitet; marknadsföring; marknadsföringsstrategi; internationella marknader; återkommande besökare; återbesök;

    Sammanfattning : Over the past several years destination loyalty has begun to take up an increasing amount of focus within the tourism research field. While there are still a number of question marks of its different aspects and true value to the destination, the subject has been described as prioritized. LÄS MER

  4. 4. Regionala DMOs marknadsföring och sociala mediers påverkan

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Mattias Angel; Albert Berggren; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Destination management organizations (DMOs) är organisationer som ofta är uppbyggda av två eller flera medlemsorganisationer. En huvudsaklig uppgift som DMOs har är att marknadsföra destinationen. Sociala medier är något som förändrat sättet många organisationer bedriver sin marknadsföring på. LÄS MER

  5. 5. Att vara chef i en Facebookvärld

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hannah Lindell; Sandra Eriksson; [2019]
    Nyckelord :Facebook; Tillgänglighet; Relationer; Kommunikation; Organisationskultur; Social Sciences;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har bidragit till en ökad tillgänglighet. Det är idag möjligt för chefer att arbeta var som helst, när som helst. Vilka konsekvenser detta bidrar med är ännu ostuderat. Det var därför relevant att intervjua chefer från olika branscher och på så vis ta reda på hur de använder sig av Facebook i arbetslivet. LÄS MER