Sökning: "relationshantering"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade ordet relationshantering.
1. Relationshantering inom leverantörskedjan : En studie om relationshantering för en mer hållbar leverantörskedja inom livsmedelsbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att beskriva den roll relationshantering spelar för att främja en mer hållbar leverantörskedja inom livsmedelsbranschen. Samhället står inför utmaningar gällande klimatförändringarna som sker i världen och studier visar att livsmedelsbranschen har en stor påverkan på dessa klimatförändringar. LÄS MER
2. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER
3. Public Service jakt på den unga nyhetskonsumenten - En kvalitativ fallstudie om hur SVT bygger relationer till unga vuxna på sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Idag har sociala medieplattformar utvecklats till att bli den främsta informationskällan för nyheter bland unga vuxna. Det traditionella broadcast utbudet är inte längre tillräckligt för att nå ut till målgruppen, vilket har gjort att dagens public service organisationer idag behöver se över hur man når ut och kommunicerar sitt innehåll. LÄS MER
4. A tailored web-based system for managing and attracting customers
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Denna rapport redogör utvecklingen av ett kundhanteringssystem (CRM) och en webbsida för Minafribrev, ett finansbolag, i syfte att förbättra kundinteraktioner och relationshantering. Målet var att utveckla ett system som kunde användas för att effektivt hantera kundaktiviteter och att lagra relevant data som kontaktinformation, information om möten, och att hantera kundrelaterade uppgifter. LÄS MER
5. Ledarskap och ISO 9001 : En studie om ledarskapets betydelse för kvalitetsledningssystemet ISO 9001
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Kvalitetsledningssystemet ISO 9001 kan användas för att arbeta med förbättringar, men har genom åren fått kraftig kritik. Studier visar att för att en verksamhet eller organisation ska lyckas med förbättringsarbetet är ledningens engagemang och agerande helt avgörande om förbättringsarbetet blir lyckat eller inte. LÄS MER