Sökning: "relationshantering"
Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade ordet relationshantering.
11. Sminkat ansvar : Relationshantering på sociala medier
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I samband med att dagens konsumenter blir allt mer medvetna om de globala, sociala och miljömässiga konsekvenser som vår konsumtion medför, har det på senare år ställt större krav ett på företagens arbetssätt mot ett mer hållbart och etiskt verksamhetsutövande. Av denna anledning har företagens ansvarstagande för miljön och samhället blivit en central fråga i företagsekonomiska diskussioner, även känt som Corporate Social Responsibility (CSR). LÄS MER
12. Forskning på agendan
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Problembakgrund och syfte: Sociala medier breder i allt större omfattning ut sig i samhälletoch skapar därmed nya kommunikativa spelregler vilka den vetenskapliga sfären behöver förhålla sig till. Mot bakgrund av denna utveckling är det intressant att ur ett samhälls- ochmedieperspektiv studera hur universitet och högskolor arbetar med tredje uppgiften nämligen att föra ut forskning till en publik utanför den vetenskapliga sfären. LÄS MER
13. Ledarskap för ökad effektivitet i byggproduktion
M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, ByggnadsteknikSammanfattning : Purpose: The population of Sweden is steadily increasing, which raises the need for new infrastructure and new buildings. To meet these demands the construction industry must become more efficient. According to several researchers, better leadership can be a part of accomplishing this. LÄS MER
14. Relationshantering på Instagram : En fallstudie om tre restaurangverksamheters förvaltning av kundrelationer genom sociala medier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Skribenterna till denna kandidatuppsats har undersökt kundrelationshantering (CRM) på Instagram, ur ett företagsperspektiv. Studien syftar till att identifiera hur Instagrams funktioner påverkar etablerade teorier gällande CRM. LÄS MER
15. Jakten på en framgångsrik relation - En studie om relationsskapande och relationshantering mellan företag och konsument i sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This thesis centres around relationship creation and relationship management between companies and consumers on social media. Today, a vast amount of companies have the idea that social media automatically contributes to positive results and strong relationships with consumers. LÄS MER