Sökning: "relationshantering"

Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade ordet relationshantering.

  1. 11. Sminkat ansvar : Relationshantering på sociala medier

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lina Gustafsson; Hanna Nathassia Sabrina Julkunen; [2019]
    Nyckelord :Social media; ethical cosmetics; cosmetic industry; CSR; marketing communication; branding; relationship marketing; social media marketing and webcare.; Sociala medier; etisk kosmetika; kosmetikabranschen; CSR; marknadskommunikation; varumärkesteorier; relationsmarknadsföring; social media marketing; webcare.;

    Sammanfattning : I samband med att dagens konsumenter blir allt mer medvetna om de globala, sociala och miljömässiga konsekvenser som vår konsumtion medför, har det på senare år ställt större krav ett på företagens arbetssätt mot ett mer hållbart och etiskt verksamhetsutövande. Av denna anledning har företagens ansvarstagande för miljön och samhället blivit en central fråga i företagsekonomiska diskussioner, även känt som Corporate Social Responsibility (CSR). LÄS MER

  2. 12. Forskning på agendan

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Amanda Berglund; Kajsa Langer; [2018]
    Nyckelord :Forskningskommunikation; Sociala medier; Nätverkssamhälle; Strategisk kommunikation; Relationshantering; Nyhetsvärdering; Dagordning; Research communication; Social media; Network society; Strategic communication; Relationship management; Newsworthiness; Agenda-setting;

    Sammanfattning : Problembakgrund och syfte: Sociala medier breder i allt större omfattning ut sig i samhälletoch skapar därmed nya kommunikativa spelregler vilka den vetenskapliga sfären behöver förhålla sig till. Mot bakgrund av denna utveckling är det intressant att ur ett samhälls- ochmedieperspektiv studera hur universitet och högskolor arbetar med tredje uppgiften nämligen att föra ut forskning till en publik utanför den vetenskapliga sfären. LÄS MER

  3. 13. Ledarskap för ökad effektivitet i byggproduktion

    M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Byggnadsteknik

    Författare :Angela Berglund; Tina Holtz; [2018]
    Nyckelord :Efficiency; motivation; effective leadership traits; contingency theory; transactional theory; transformational theory; servant theory; Effektivitet; motivation; effektiva ledaregenskaper; contingency theory; transactional theory; transformational theory; servant theory;

    Sammanfattning : Purpose: The population of Sweden is steadily increasing, which raises the need for new infrastructure and new buildings. To meet these demands the construction industry must become more efficient. According to several researchers, better leadership can be a part of accomplishing this. LÄS MER

  4. 14. Relationshantering på Instagram : En fallstudie om tre restaurangverksamheters förvaltning av kundrelationer genom sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Kenji Kobayashi; Victor Svensson; [2018]
    Nyckelord :Customer relationship management; relationship management; Instagram; CRM functions; Kundrelationshantering; Relationshantering; Instagram; CRM funktioner;

    Sammanfattning : Skribenterna till denna kandidatuppsats har undersökt kundrelationshantering (CRM) på Instagram, ur ett företagsperspektiv. Studien syftar till att identifiera hur Instagrams funktioner påverkar etablerade teorier gällande CRM. LÄS MER

  5. 15. Jakten på en framgångsrik relation - En studie om relationsskapande och relationshantering mellan företag och konsument i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Linnea Ekegren; Louise Gustafsson; [2018]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; public relations; digital public relations; relationer; relationshantering; relationsskapande; sociala medier; Instagram; Skånemejerier; Oatly; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis centres around relationship creation and relationship management between companies and consumers on social media. Today, a vast amount of companies have the idea that social media automatically contributes to positive results and strong relationships with consumers. LÄS MER