Sökning: "relationship between training and organizational commitment"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden relationship between training and organizational commitment.
1. Att lämna eller stanna, det är frågan. : En begränsad systematisk litteraturöversikt kring organisationellt engagemang och dess relation till personalomsättning inom hälso- och sjukvård.
Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : Bakgrund: Hög personalomsättning påverkar patientvården negativt, vilket gör det avgörande att behålla personalen inom vården. Social exchange theory och the unfolding model beskriver personalomsättning och faktorer som driver omsättningen, inklusive organisationellt engagemang. LÄS MER
2. Impact Of Strategic Flexibility On Supply Chain Agility : A qualitative case study of textile companies in Pakistan
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Centre of Logistics and Supply Chain Management (CeLS)Sammanfattning : Background:Strategic flexibility and supply chain agility are integral for textile companies in developing countries to achieve success and competitive benefits. Technology is continuously being adopted in the supply chain process. LÄS MER
3. Se mig så stannar jag kvar : Hur delaktighet i beslutsprocesser och arbetsnöjdhet påverkar medarbetares intention att stanna inom ett företag
Magister-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Då globalisering och teknikutveckling kan medföra utmaningar, bör organisationer dra nytta av medarbetarnas kompetenser i största möjliga mån. Det har skett ett skifte där byråkratiska organisationer i allt större utsträckning ersätts av mer kunskapsintensiva organisationer (Kärreman m.fl. 2002). LÄS MER
4. The Relationship Between Internal Branding and Affective Commitment
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Service firms increasingly need to rely on other attributes than traditional quality and performance of their service employees to become and stay truly competitive. Strong brands are essential for differentiation in today's marketplace and it becomes naturally important to align the customer contact employees with the company brand to ensure consistency in all communication externally. LÄS MER
5. Top management commitment and Empowerment of employees in TQM implementation
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen IngenjörshögskolanSammanfattning : Top management commitment and employees empowerment is one of the most important and vital principle in total quality management, because it is often assumes to have a strong relationship with customer satisfaction. In TQM implementation top management commitment in creating an organizational climate that empowers employees is very imperative. LÄS MER