Sökning: "relationship marketing and customer engagement."
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden relationship marketing and customer engagement..
1. Generation Z - Lojalitetens fiende?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER
2. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER
3. "How can tech startups enhance their customer retention and acquisition
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : This research emphasizes the role of social media in customer acquisition retention.Furthermore, it investigates insights that have the potential to benefit tech startups inshaping their strategies and effectively allocating resources to achieve consistentcommunication with their customer base. LÄS MER
4. EXPLORING THE DIGITAL LANDSCAPE : UNRAVELING THE IMPACT OF GENERATIVE ARTIFICIAL INTELLIGENCE AWARENESS AND PERSONALIZATION ON USER ENGAGEMENT IN SOCIAL MEDIA MARKETING
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : The study aims to investigate user engagement in the Generated Artificial Intelligence (GAI) marketing content within social media marketing. The increasing prominence of GAI content has sparked diverse reactions, particularly concerning the safety of personalized content and individuals' awareness of their data being utilized for customization. LÄS MER
5. Playing to Win: How Gamification Can Boost Customer Engagement and Turn Non-Fans into Brand Advocates
Master-uppsats, Stockholms universitet/MarknadsföringSammanfattning : In today’s progressive technology development, it is imperative to engage the customer and transform them to become brand advocates. Firms need to ensure their brand’s longevity in this competitive market, at times putting noncustomers in hindsight. LÄS MER