Sökning: "relationship marketing and customer engagement."

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden relationship marketing and customer engagement..

  1. 1. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  2. 2. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Westlund; [2023]
    Nyckelord :SMMA; Luxury Brand; Customer Loyalty; Customer Response; Brand preference; Premium price; Entertainment; Interaction; Trendiness; Customization; eWOM; Fashion; Marketing; Social Media.; SMMA; Lyxvarumärke; Kundlojalitet; Kundrespons; Varumärkespreferens; Prispåslag; Underhållning; Interaktion; Trendighet; Anpassning; eWOM; Mode; Marknadsföring. Sociala medier.;

    Sammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  3. 3. "How can tech startups enhance their customer retention and acquisition

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Danut Avram; Oluwadamilola Olaitan; [2023]
    Nyckelord :Customer retention; Customer acquisition; Social media marketing; User engagement; Brand awareness; Tech startups; Customer relationship management CRM ; Trust; Targeted advertisement.;

    Sammanfattning : This  research  emphasizes  the role  of  social  media  in  customer  acquisition  retention.Furthermore, it investigates insights that have the potential to benefit tech startups inshaping  their  strategies  and  effectively  allocating  resources  to  achieve  consistentcommunication with their customer base. LÄS MER

  4. 4. EXPLORING THE DIGITAL LANDSCAPE : UNRAVELING THE IMPACT OF GENERATIVE ARTIFICIAL INTELLIGENCE AWARENESS AND PERSONALIZATION ON USER ENGAGEMENT IN SOCIAL MEDIA MARKETING

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Isak Jarrín González; Gulcan Kayhan; [2023]
    Nyckelord :Generative Artificial Intelligence; User Engagement; Marketing Strategies; Consumer Awareness; AI-Generated Content;

    Sammanfattning : The study aims to investigate user engagement in the Generated Artificial Intelligence (GAI) marketing content within social media marketing. The increasing prominence of GAI content has sparked diverse reactions, particularly concerning the safety of personalized content and individuals' awareness of their data being utilized for customization. LÄS MER

  5. 5. Playing to Win: How Gamification Can Boost Customer Engagement and Turn Non-Fans into Brand Advocates

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Marknadsföring

    Författare :Basak Öztürk; Rulan Hersono; [2023]
    Nyckelord :Customer Engagement; Gamification; Metaverse; Noncustomers; Online Brand Advocacy; Quasi-experiment;

    Sammanfattning : In today’s progressive technology development, it is imperative to engage the customer and transform them to become brand advocates. Firms need to ensure their brand’s longevity in this competitive market, at times putting noncustomers in hindsight. LÄS MER