Sökning: "relationship-cultivation"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet relationship-cultivation.

  1. 1. Skomakarens barn i kommunikationsbranschen : En kvalitativ studie om relationsskapande i sociala medier genom strategisk kommunikation för byråer i kommunikationsbranschen.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Ida Funeland; Lisa Johansson; [2021]
    Nyckelord :strategic communication; relationship building; social media; communications industry; practitioners; strategisk kommunikation; relationsskapande; sociala medier; kommunikationsbranschen; praktiker;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att få en djupare förståelse för hur utvalda praktiker i kommunikationsbranschen i Karlstad upplever anpassningen av sociala medier och dess roll för relationsskapande genom strategisk kommunikation.  Huvudfrågeställning: Hur upplever de utvalda praktikerna i den bransch som borde vara i framkant inom kommunikation anpassningen av det strategiska skiftet som sociala medier medfört?  o Hur upplever praktikerna sociala mediers roll i den strategiska kommunikationen för relationsskapande?o Hur kan praktikernas upplevelser av relationsskapande genom sociala medier som kommunikationsväg förklaras genom Social Information Processing Theory?o Hur kan praktikernas upplevelser av relationsskapande genom sociala medier som strategisk kommunikation förklaras genom Relationship Cultivation Strategies? Teorier: Social Information Processing, Relationship Cultivation  Metod: I denna studie har vi använt oss av metoden kvalitativa intervjuer och genomfört undersökningen på nio praktiker verkande i byråer inom kommunikationsbranschen. LÄS MER

  2. 2. Social Media - Driver or Bummer? A qualitative analysis of the relationship building on Social Media between student non-profit organizations and volunteers

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Gabriela Gold; [2020]
    Nyckelord :Social Media; OPR; non-profit; volunteering; relationship-cultivation; Social Sciences;

    Sammanfattning : The non-profit sector is reliant on volunteers and strong relationships with volunteers help retain them. These relationships with volunteers always need to be built and maintained. Organizations use Social Media to inform the stakeholders, build a community, and activate volunteers, but the dialogue is often hardly reached. LÄS MER

  3. 3. Do we have a common interest? : Cultivating relationships or spreading information; a study of Strategic Political Communication on Facebook.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Sean Rembe Mc Hugh; Amanda Gibbs Sjödin; [2015]
    Nyckelord :political communication; strategic communication; reputation management; relationship marketing;

    Sammanfattning : Title: Do we have a common interest? - Cultivating relationships or spreading information; a study of Strategic Political Communication on Facebook. Authors: Amanda Gibbs Sjödin & Sean Rembe Mc Hugh Course: Medie- och Kommunikationsvetenskap C, Bachelor Thesis Paper, 15hp, HT 2014. LÄS MER

  4. 4. Made in Kalmar : A Case Study about the Fanerdun Establishment in Kalmar

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Jenny Englund; Andrea Merker; Martina Ölund; [2007]
    Nyckelord :Regional Network; Internationalisation; Guanxi; Establishment; China; Kalmar; Fanerdun;

    Sammanfattning : The Swedish town Kalmar suffered from economic cutbacks during the 1990’s and many local companies left the region resulting in a decrease in population. Local authorities therefore set goals of regional development and an economic turn was thought to come with foreign investments. LÄS MER