Sökning: "relationsmarknadsföring 6 i"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden relationsmarknadsföring 6 i.

  1. 1. Relationsmarknadsföringens paradox

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Andrén; Ella Brax; Johan Larsson; [2021]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; Cancel culture; Antropomorfisering; Konsumentvarumärkesrelationer; Generation Z; Relationship marketing; Anthropomorphism; Consumer-brand relationships; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Relationsmarknadsföringens paradox”. En tolkande fenomenologisk analys av hur cancel culture förstås ur ett relationsmarkandsföringsperspektiv. Seminariedatum: 3/6 2021 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  2. 2. DET HANDLAR OM ÖMSESIDIGHET En kvalitativ studie om konsumenters förhållningssätt till E-handelsbutikers kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Yasmine Eide; [2016-02-11]
    Nyckelord :E­handel; personifierad kommunikation; personligintegritet; relationsmarknadsföring; Hemtex;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15hp Program och kurs: Medie-­‐och kommunikationsvetenskap MK1500 Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht/2015Handledare: Malin Sveningsson Examinator: Nicklas Håkansson Antal ord: 1 53 1 6ord Syfte: Studiens syfte är att undersöka de förhållningssätt konsumenterna har till E-handelsföretag och deras kommunikation. Teori: Personifiering, informationsöverflöd, Uses and Gratifications, relationsmarknadsföring, nivåer av relationer, integritet, kontextuellintegritet, Habermasoffentlighet. LÄS MER

  3. 3. “Social media is word of mouth on crack” : En studie i hur detaljhandelsföretag kan öka sin internettrafik via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Karin Edman; EMMA KARLSSON; [2011]
    Nyckelord :social media; word of mouth; facebook; blogs; twitter and internet traffic; sociala medier; bloggar; twitter och internettrafik;

    Sammanfattning : Den här studien behandlar fenomenet sociala medier med inriktning på att öka trafik till detaljhandelns webbaserade sidor för att skapa relationer, bygga varumärke och öka försäljning.Idag står företag inför en ny utmaning när det gäller marknadsföring. LÄS MER

  4. 4. Ekonomisk fastighetsförvaltning med bostadsrättsföreningar som kund.

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Frida Eriksson; My Westberg; [2010]
    Nyckelord :Tjänstemarknadsföring; fastighetsförvaltning; kundorienterad fastighetsförvaltning; relationsmarknadsföring.;

    Sammanfattning : Bakgrund:                          Sverige har idag över tjugosextusen bostadsrättsföreningar och allmännyttan säljer ut allt fler hyresrätter till ombildning. Det är därför märkligt att det trots omfattande litteratur om fastighetsförvaltning, kundorientering och tjänstemarknadsföring inte finns sådan med fokus på kunden bostadsrättsföreningar. LÄS MER

  5. 5. Ett starkt varumärke: en otillbörlig konkurrensfördel vid privatisering? : En jämförande studie av Apoteket Shop och The Body Shop

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Carolina López; Natalia Bustamante Pettersson; [2009]
    Nyckelord :Relationship marketing; Brand; Apoteket Shop; The Body Shop; Relationsmarknadsföring; Varumärke; Apoteket Shop; The Body Shop;

    Sammanfattning : Syfte:  Syftet är att analysera och utvärdera Apoteket Shop och The Body Shop som varumärke Metod:  Denna studie har utgått ifrån ett holistiskt synsätt. Det valda teoretiska förhållningssättet är deduktion och en kvalitativ forskningsmetod i form av djupintervjuer samt kvantitativ forskningsmetod i form av en enkätundersökning. LÄS MER