Sökning: "relationsmarknadsföring e-handel"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden relationsmarknadsföring e-handel.
1. Samspelet mellan online och offline : En kvalitativ studie om fysiska klädbutiker i en tilltagande digitaliserad vardag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Teknologins utveckling har lett till ett paradigmskifte i konsumenters köpprocess. Konsumenter handlar allt mer online och idag sker all tillväxt på internet. LÄS MER
2. Händer det att du velar, när du info delar? : En flermetodsstudie av konsumenters benägenhet att delge personuppgifter till e-handelsföretag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte - Syftet med undersökningen var att kartlägga i vilka sammanhang konsumenter är benägna att delge sina personuppgifter i situationer utöver köp, samt finna vilka faktorer som påverkar konsumenten beträffande tillit. Bakgrund - E-handeln har under de senaste åren ökat då konsumtion alltmer har gått från att utföras via fysiska butiker till e-handelsbutiker. LÄS MER
3. DET HANDLAR OM ÖMSESIDIGHET En kvalitativ studie om konsumenters förhållningssätt till E-handelsbutikers kommunikation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15hp Program och kurs: Medie-‐och kommunikationsvetenskap MK1500 Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht/2015Handledare: Malin Sveningsson Examinator: Nicklas Håkansson Antal ord: 1 53 1 6ord Syfte: Studiens syfte är att undersöka de förhållningssätt konsumenterna har till E-handelsföretag och deras kommunikation. Teori: Personifiering, informationsöverflöd, Uses and Gratifications, relationsmarknadsföring, nivåer av relationer, integritet, kontextuellintegritet, Habermasoffentlighet. LÄS MER
4. Hur blir du kompis med kunden? : En studie om kundrelationer i olika försäljningskanaler inom möbel- och heminredningsbranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Forskningsfråga: Hur styrs och hanteras kundrelationer av detaljister inom möbel- och heminredningsbranschen beroende på försäljningskanal? Syfte: Ge en djupare förståelse för branschen samt undersöka om det finns skillnader respektive likheter vid relationsbyggande beroende på om detaljisten har en online närvaro eller bedriver multikanalhandel. Metod: Uppsatsen har grundats på en kvalitativ metod. LÄS MER
5. E-kundklubben : Vill du bli medlem?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Nyckelord: kundklubbar, kundlojalitet, e-handel, relationsmarknadsföring Bakgrund: Kundklubbar inom e-handeln är ett relativt nytt begrepp om man bortser från de företag som bedriver handel i flera kanaler. Det kan förklara att få studier har genomförts som beskriver kundklubbar i renodlade e-handelsföretag i Sverige. LÄS MER