Sökning: "relationsmarknadsföring försäkringsbolag"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden relationsmarknadsföring försäkringsbolag.

  1. 1. Hur påverkas långsiktiga kundrelationer av digital marknadsföring? : en studie av etablerade lantbrukskunders upplevelser av Länsförsäkringar Uppsalas digitala marknadsföring

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Josefine Beckman; Elisabeth Granath; [2021]
    Nyckelord :digital marknadsföring; försäkringsbolad; lantbruk; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Marknadsföring används för att nå ut på marknaden med syftet att sälja en produkt eller tjänst. Tidigare exponerades konsumenten för marknadsföring främst i tv, radio och tidningar. Denna traditionella marknadsföring finns fortfarande kvar, men en ny generation av digital marknadsföring har nu nått oss. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av kundrelationer på Länsförsäkringar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi; Ämnesavdelningen för företagsekonomi

    Författare :Joseph Mazmanian; Arbi Babakhanlo; [2010]
    Nyckelord :Länsförsäkringar; Kundrelation; relationsmarknadsföring; relationsmarknadsföringståget; kundnöjdhet; kundlojalitet; relationship marketing; customer relationship management; Electronic customer relationship management; customer satisfaction; customer relationship; customer loyalty;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att illustrera vilka faktorer som påverkar kundrelationer och hur ett företag bör gå tillväga för att förbättra dessa samt för att bevara sina kunder. Vi vill ge en illustration på hur en välorganiserad kundrelation kan framkallas. LÄS MER

  3. 3. Kundrelationer på Internet : en utveckling av Skandias webbplats

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Malin Skoglund; [2008]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; kundrelationer; försäkringsbranschen;

    Sammanfattning : This study is made in cooperation with the insurance company, Skandia. Skandia is a part of Old Mutual group's Nordic division and is one of Swedens largest insurance companies with a total of 1.9 million customers. The company offers traditional life assurance, unit-linked insurance, private healthcare insurance and banking services. LÄS MER

  4. 4. Reklam@Internet : En studie av försäkringsbolags reklamsatsningar på Internet

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Petra Johansson; Marcus Örnmark; [2000]
    Nyckelord :Business and economics; Reklam; reklamsatsning; Internet; strategi; effektivitet; försäkringsbolag.; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Internet erbjuder ett nytt sätt för företag att kommunicera med kunder eftersom det är kunden som söker upp företaget på nätet och kommunikationen sker interaktivt. Att studera hur försäkringsbranschen agerar, vilka strategier och mål de väletablerade bolagen har med sin verksamhet samt lyfta fram tankar kring effektivitet med Internet som medium i denna bransch finner författarna till detta arbete av stort intresse. LÄS MER