Sökning: "relationsmarknadsföring i butik"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden relationsmarknadsföring i butik.

  1. 1. Samspelet mellan online och offline : En kvalitativ studie om fysiska klädbutiker i en tilltagande digitaliserad vardag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Julia Aronsson; Sofia Grape; [2019]
    Nyckelord :Fysisk butik; e-handel; omnikanal; omnikanalstrategi; konkurrensfördelar; mervärde; upplevelser; värdeskapandeprocessen; relationsmarknadsföring; integrerade kanaler;

    Sammanfattning : Teknologins utveckling har lett till ett paradigmskifte i konsumenters köpprocess. Konsumenter handlar allt mer online och idag sker all tillväxt på internet. LÄS MER

  2. 2. Kundlojalitet inom svensk dagligvaruhandel : En kvalitativ studie om relationen konsument/butikspersonal inom dagligvaruhandel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Anna-Karin Kornstad; Jennifer Edbom; [2016]
    Nyckelord :consumer loyalty; loyalty; grocery stores; relationship marketing; kundlojalitet; lojalitet; dagligvaruhandeln; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Problemformulering: Vår studie handlar om konsumenters relation till butikspersonalen inom dagligvaruhandeln, alltså butiker som i första hand säljer livsmedel men även andra dagligvaror. Hur interaktionen mellan konsument och produkt är och hur situationen vid konsumtionen ser ut är faktorer som Laaksonen (2010) menar påverkar den engagemangsnivå konsumenten upplever. LÄS MER

  3. 3. Sinnen i butikerna : En studie om hur butikschefer använder sig utav sinnen för att skapa upplevelse i butiken

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jakop Aslan; Mathias Jardner; [2015]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; perception; upplevelse; Butikens interiör;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Vilken är den teoretiska potentialen för sinnesmarknadsföring? Vilken är den subjektivt varsebliva potentialen bland butikschefer? Vilka är skillnaderna mellan den praktiska och teoretiska potentialen?Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva butikschefers subjektiva perception av potential för sinnesmarknadsföring och analysera det med hjälp utav teoretisk potential för sinnesmarknadsföring för att se skillnaderna emellan, samt tillhandahålla rekommendationer för hur företag kan skapa sinnesupplevelser.Metod: Studien är gjord utav kvalitativmetod. LÄS MER

  4. 4. Event i butik - En studie om butiken som ett upplevelserum för att skapa varaktiga konkurrensfördelar genom event samt kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Alejandra Lager; Anesa Novljakovic; Natalie Persson; [2012]
    Nyckelord :konkurrens; varaktiga konkurrensfördelar; event; event marketing; relationsmarknadsföring; butik; upplevelse; upplevelserum; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problemformulering: Butiken kommer i denna uppsats ses som en plats för event och inte endast som en plats för försäljning. Vi kommer därför att bidra med att se om event i butik kan skapa varaktiga konkurrensfördelar genom att engagera kunden i butik och i samband med detta även skapa kundrelationer. LÄS MER

  5. 5. Butikskommunikationens viktiga roll

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Stina Paavola; Fanny Wimby; [2012]
    Nyckelord :butikskommunikation; exponering; konsument; relation; in-store communication; merchandising; consumer; relationship;

    Sammanfattning : Studien är främst till för att bringa klarhet i hur en butik bör arbeta med visuell marknadsföring för att nå konsumenten och skapa en positiv reaktion hos denne. Vi har dessutom undersökt vikten av relationen till kunden, och hur företaget arbetar med det genom relationsmarknadsföring. LÄS MER