Sökning: "relationsmarknadsföring ikea"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden relationsmarknadsföring ikea.

  1. 1. Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Flora Trast; Johanna Lundh; [2022]
    Nyckelord :IKEA Family; customer loyalty; customer satisfaction; customer clubs; customer engagement; IKEA Family; kundlojalitet; kundnöjdhet; kundklubb; kundengagemang;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Titel: Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?   Datum: 2022-06-03  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Författare: Johanna Lundh och Flora Trast  Handledare: Anders Parment  Sökord: IKEA Family, IKEA, kundlojalitet, kundklubb, kundnöjdhet, kundengagemang  Problemformulering: Denna uppsats ämnar undersöka om det finns potentiella brister inom IKEA Family, vilka dessa brister är samt vilken förbättringspotential det finns för IKEA Family för att generera högre kundlojalitet.   Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen om hur IKEA Family bör vara utformad utifrån ett kundlojalitetsperspektiv, samt om det finns några specifika förmåner och möjliga förbättringspunkter som är avgörande för att medlemmarna ska vara lojala. LÄS MER

  2. 2. Samtalet på Facebook : En studie om IKEA Sveriges kommunikation i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Frida Gustafsson; Fredrika Bylund; [2013]
    Nyckelord :Social media; Facebook; IKEA Sweden; Social media-strategy; Web marketing; Relationship marketing; Virtual communities; Virtual communication.; Sociala medier; Facebook; IKEA Sverige; Strategi för Sociala Medier; Webb marknadsföring; Relationsmarknadsföring; Virtuella gemenskaper; Virtuell kommunikation;

    Sammanfattning : Introduction In this study, we have explained the complexities of social media, as it is still a relatively unexplored area. With the rapidly growing use of social media in recent years, companies have chosen to establish themselves in social networks to advertise themselves and communicate with their customers. LÄS MER

  3. 3. Framtidens marknadsföring : Sociala medier. Fungerar marknadskommunikation via Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sebastian Johansson; Sigrid Windle; [2010]
    Nyckelord :facebook; marknadskommunikation; sociala medier; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Undersökningen syftar till att genom observationer av grupper i Facebook beskriva hurföretag i nuläget ska använder sig av denna kommunikationsmöjlighet. Med stöd av teorieroch datamaterial, leder mönster i kommunikationen fram till förslag hur företag kan förbättrasin kommunikation och genom detta nå fram till bättre resultat. LÄS MER

  4. 4. Relationsmarknadsföring : Kunden som medproducent

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Michél Moussa; Martin Jemsö; [2009]
    Nyckelord :Kundnöjdhet; medproducentansvar; lönsamhet; relationer; värdeskapande; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Syfte: Vi har valt att utifrån vår uppsats undersöka hur två företag – Swedbank och IKEA – arbetar med att få med kunden som medproducent. Hur de genom relationsmarknadsföring tillfredställer kundernas behov och hur ”kundnöjdheten” uppnås genom kundens delaktighet. LÄS MER

  5. 5. Sociala företag - tillfällig hype eller medveten strategi?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elisabet Welinder; Susanna Karlsson; [2009]
    Nyckelord :Sociala medier; Sociala nätverk; Web 2.0; Relationsmarknadsföring; Word-of-mouth; Co-creation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : På senare tid har har företag i allt större utsträckning börjat använda sig av sociala medier för att hitta nya kanaler för marknadsföring och försäljning. Fenomenet har förändrat den traditionella bilden av hur människor söker, läser, skapar och utbyter information med varandra. LÄS MER