Sökning: "relationsmarknadsföring ikea"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden relationsmarknadsföring ikea.
1. Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet? Datum: 2022-06-03 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Författare: Johanna Lundh och Flora Trast Handledare: Anders Parment Sökord: IKEA Family, IKEA, kundlojalitet, kundklubb, kundnöjdhet, kundengagemang Problemformulering: Denna uppsats ämnar undersöka om det finns potentiella brister inom IKEA Family, vilka dessa brister är samt vilken förbättringspotential det finns för IKEA Family för att generera högre kundlojalitet. Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen om hur IKEA Family bör vara utformad utifrån ett kundlojalitetsperspektiv, samt om det finns några specifika förmåner och möjliga förbättringspunkter som är avgörande för att medlemmarna ska vara lojala. LÄS MER
2. Samtalet på Facebook : En studie om IKEA Sveriges kommunikation i sociala medier
Kandidat-uppsats, Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Introduction In this study, we have explained the complexities of social media, as it is still a relatively unexplored area. With the rapidly growing use of social media in recent years, companies have chosen to establish themselves in social networks to advertise themselves and communicate with their customers. LÄS MER
3. Framtidens marknadsföring : Sociala medier. Fungerar marknadskommunikation via Facebook
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Syfte: Undersökningen syftar till att genom observationer av grupper i Facebook beskriva hurföretag i nuläget ska använder sig av denna kommunikationsmöjlighet. Med stöd av teorieroch datamaterial, leder mönster i kommunikationen fram till förslag hur företag kan förbättrasin kommunikation och genom detta nå fram till bättre resultat. LÄS MER
4. Relationsmarknadsföring : Kunden som medproducent
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Vi har valt att utifrån vår uppsats undersöka hur två företag – Swedbank och IKEA – arbetar med att få med kunden som medproducent. Hur de genom relationsmarknadsföring tillfredställer kundernas behov och hur ”kundnöjdheten” uppnås genom kundens delaktighet. LÄS MER
5. Sociala företag - tillfällig hype eller medveten strategi?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : På senare tid har har företag i allt större utsträckning börjat använda sig av sociala medier för att hitta nya kanaler för marknadsföring och försäljning. Fenomenet har förändrat den traditionella bilden av hur människor söker, läser, skapar och utbyter information med varandra. LÄS MER