Sökning: "relationsmarknadsföring reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden relationsmarknadsföring reklam.

  1. 1. Hur påverkas långsiktiga kundrelationer av digital marknadsföring? : en studie av etablerade lantbrukskunders upplevelser av Länsförsäkringar Uppsalas digitala marknadsföring

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Josefine Beckman; Elisabeth Granath; [2021]
    Nyckelord :digital marknadsföring; försäkringsbolad; lantbruk; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Marknadsföring används för att nå ut på marknaden med syftet att sälja en produkt eller tjänst. Tidigare exponerades konsumenten för marknadsföring främst i tv, radio och tidningar. Denna traditionella marknadsföring finns fortfarande kvar, men en ny generation av digital marknadsföring har nu nått oss. LÄS MER

  2. 2. Individanpassad reklam via Instagram : En kvalitativ studie ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Hannah Miedel; Van Zangana; [2021]
    Nyckelord :Individanpassad reklam; Sociala medier; AIDA; CRM; Relationsmarknadsföring; Marknadsföringsmix; 4P; Consumer Culture Theory;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate how men and women experience personalized advertising, whether it affects the purchase decision and whether there are differences between men and women. A qualitative method has been used with the help of structured interviews within a delimitation of the Stockholm area. LÄS MER

  3. 3. Ingen (e-mail) reklam tack!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johannes Ehn; Christoffer Andreasson; Julia Rosberg; [2019]
    Nyckelord :Direktmarknadsföring; e-mailmarknadsföring; permission marketing; relationsmarknadsföring one-to-one marknadsföring.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: No e-mail marketing, please! A qualitative study about e-mail marketing Seminar date: 4th of June 2019 Course: FEKH29 Business Administration: Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 credits Authors: Christoffer Andreasson, Johannes Ehn & Julia Rosberg Advisor: Burak Tunca Key words: Direct marketing, e-mail marketing, permission marketing, relationship marketing & one-to-one marketing. Purpose: The purpose of this study is to explore consumers opinions regarding direct marketing by e-mail and to understand what factors influence these opinions. LÄS MER

  4. 4. Samtalet om normer i reklam 2016 : United Colors of Sweden

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Nyström; Jakob Harge; [2017]
    Nyckelord :Normer; normbrytande; stereotyper; reklam; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Tiden när man kunde basunera ut reklambudskap till en väntande konsument i tv-soffan är förbi, idag behöver företag etablera relationer med sina kunder och skapa interaktioner på nya sätt. Den här studien ämnar att, med hjälp av relationsmarknadsföringens teorier, undersöka det samtal om normer och representation som kommit till Sveriges reklamklimat. LÄS MER

  5. 5. Relationsskapande genom marknadsföring via Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Fanny Johansson; Lina Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :Relationship marketing; data collection; social media; direct marketing; relation; loyalty; Relationsmarknadsföring; datainsamling; sociala medier; riktad marknadsföring; relation; lojalitet;

    Sammanfattning : Social media has become a natural part of our everyday lives and the use of social media isincreasing every year in Sweden. In six years, the proportion of daily use of social media hasmore than doubled. Those who use social media mostly in Sweden are women. LÄS MER