Sökning: "relationsmarknadsföring teori"

Visar resultat 1 - 5 av 87 uppsatser innehållade orden relationsmarknadsföring teori.

  1. 1. Varumärkesbyggande inom professionell fotboll: Sociala mediers påverkan : En kvalitativ studie på fyra allsvenska fotbollsklubbar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jonathan Gillberg; Jacob Noor Eliasson; [2023]
    Nyckelord :Varumärkesbyggande; Sociala medier; Tik Tok; Snapchat; SMMS; Varumärkesidentitet; Varumärkeslojalitet; Relationsskapande;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra till forskningen kring hur SMMS kan gynna professionella fotbollsklubbar i deras varumärkesarbete. Studien ämnar specifikt att fylla luckan i forskningen kring de senaste trenderna på sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Power Dynamics in Business-Sociopolitical Network : Analysis of the South Korea-Japan Trade Dispute 2019–2023

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Frida Söderquist; Linnéa Söderquist; [2023]
    Nyckelord :Business-Sociopolitical Network; Context; Power Dynamics; Ties; Resource Dependency; Relationship Maintenance; Institutional Forces; Korea-Japan Trade Dispute; Business-sociopolitiskt nätverk; kontext; maktdynamik; förbindelser; resursberoende; upprätthållande av relation; institutionella tryck; Korea-Japan handelskonflikt;

    Sammanfattning : This study examines power factors (resource dependence, attraction of relationship maintenance, and institutional forces) in relation to actors' behaviors and ties of varying strength between them within a network of business and sociopolitical spheres. The focus is on Samsung Electronics and Asahi Breweries in the context of the ROK-Japan trade dispute (2019-2023). LÄS MER

  3. 3. En storbanks relationsstrategier : att bevara kundrelationer och kundförtroenden i takt med ökad digitalisering

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Linde; [2023]
    Nyckelord :Digital banking; Kundrelationer; Kundförtroenden; Relationsstrategier; Bank; Omnikanal-upplevelse;

    Sammanfattning : Den här studien har genomförts mot bakgrund av att bankerna i Sverige blir alltmer digitala. Detta skapar utmaningar för bankerna vad gäller att bevara kundrelationer och kundförtroenden i den digitala kontexten. LÄS MER

  4. 4. Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Flora Trast; Johanna Lundh; [2022]
    Nyckelord :IKEA Family; customer loyalty; customer satisfaction; customer clubs; customer engagement; IKEA Family; kundlojalitet; kundnöjdhet; kundklubb; kundengagemang;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Titel: Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?   Datum: 2022-06-03  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Författare: Johanna Lundh och Flora Trast  Handledare: Anders Parment  Sökord: IKEA Family, IKEA, kundlojalitet, kundklubb, kundnöjdhet, kundengagemang  Problemformulering: Denna uppsats ämnar undersöka om det finns potentiella brister inom IKEA Family, vilka dessa brister är samt vilken förbättringspotential det finns för IKEA Family för att generera högre kundlojalitet.   Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen om hur IKEA Family bör vara utformad utifrån ett kundlojalitetsperspektiv, samt om det finns några specifika förmåner och möjliga förbättringspunkter som är avgörande för att medlemmarna ska vara lojala. LÄS MER

  5. 5. Relationsmarknadsföring inom SME : Relationers inflytande på försäljning och marknadsföring

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Hlbin Faisal Abdulla; Walid Abdulkadir; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Frågeställningar:  ·       Hur arbetar SMEs med relationsmarknadsföring? ·       På vilket sätt påverkar relationsmarknadsföringen affärsrelationer och försäljning? ·       Vilka utmaningar och möjligheter möter SMEs med relationsmarknadsföring?   Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur SMEs arbetar med relationsmarknadsföring för att bevara långsiktiga affärsrelationer med sina kunder och samarbetspartner. Vidare även redogöra relationsmarknadsföringens utmaningar och möjligheter, samt hur relationsmarknadsföring påverkar affärsrelationer och försäljning för SMEs. LÄS MER