Sökning: "relationsmarknadsföring tjänsteföretag"

Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden relationsmarknadsföring tjänsteföretag.

  1. 21. Kundrelationer i ett tjänsteföretag : En fallstudie om Nordea

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Keping Pang; Samir Coskun; [2008]
    Nyckelord :nordea; kundrelation; segmentering; relationsutbyte; kundlojalitet; transaktionsutbyte;

    Sammanfattning : Kundrelationer har alltmer uppmärksammats av företag sedan 80-talet eftersom det lönar sig förföretagen att ha långsiktiga relationer med sina kunder. Relationsmarknadsföringen har växt framför att underlätta för företag att skapa långsiktiga och lönsamma kundrelationer. LÄS MER

  2. 22. På återseende om 20 år? : En studie av HusmanHagbergs relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Anderberg; Maria Öhman; [2007]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; sällanköpsmarknad; trygghet; kundlojaitet; kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Svensk titel:  På återseende om 20 år?Hur hålls relationen mellan kund och företag vid liv på en sällanköpsmarknad?- en studie av HusmanHagbergs relationsmarknadsföringEngelsk titel:  Will we meet again in 20 years?How does the relationship between a customer and company survive on a “rarely buying market”? – a study of the relationship marketing of HusmanHagberg Författare:   Emma Anderberg och Maria ÖhmanFärdigställd:  2007Handledare:  Nazeem Seyed-MohamedAbstract:During recent years a focus on the development of good and long-term relationships with the customers has replaced the single transactions that which have been the goal when using traditional marketing methods. To succeed on a tough and competitive market it is important for companies to develop good and long-term relationship with their customers. LÄS MER

  3. 23. Kundnytta eller Egennytta : En studie av försäljning inom ett tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Karolina Krön; Johan Sandberg; [2007]
    Nyckelord :Försäljning; Service; Relationsmarknadsföring; Prestationsmätning; Bank; Rollkonflikt; Motivation; Försäljningsmål; Kundrelation; Personal;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har de flesta bankerna i Sverige gått från att vara traditionella administrativa tjänsteföretag till att utvecklas mot försäljningsorganisationer. Detta har påverkat de bankanställdas arbetssituation så att de ska kombinera att vårda kundrelationen genom att lyssna på kunden och skapa lösningar samtidigt som pressen att nå försäljningsmål är stor. LÄS MER

  4. 24. Thinking more like a client. : Designfaktorer som påverkar valet av tjänsteföretag.

    L2-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Åsa Kjellin; Anna Stridsberg; Johanna Bornholm; Eugenia Kapsalis; [2007]
    Nyckelord :Service Company; Concept Store; Design; More Value; Experience; Relationship Marketing; Points-of-marketing; Servicescape; Loyalty.; Tjänsteföretag; nischad handel; design; mervärde; upplevelser; relationsmarknadsföring; servicemöte; servicelandskap; lojalitet.;

    Sammanfattning : Companies in the western world can no longer compete by using traditional means such as product and price since the commerce of services continually grows. To avoid similarity and increase competitive advantages modern companies have to be more specified. The competition between companies has increased and customers are harder to reach. LÄS MER

  5. 25. Kundlojalitet : En studie av Swedbank i Sandviken

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Ülle Karlsson; [2007]
    Nyckelord :kundlojalitet; relationsmarknadsföring; kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka och studera vilka aktiviteter ett tjänsteföretag använder för att påverka kundlojaliteten och vad kunderna anser om dessa. ... LÄS MER