Sökning: "relationsmarknadsföring tjänsteföretag"
Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden relationsmarknadsföring tjänsteföretag.
21. Kundrelationer i ett tjänsteföretag : En fallstudie om Nordea
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Kundrelationer har alltmer uppmärksammats av företag sedan 80-talet eftersom det lönar sig förföretagen att ha långsiktiga relationer med sina kunder. Relationsmarknadsföringen har växt framför att underlätta för företag att skapa långsiktiga och lönsamma kundrelationer. LÄS MER
22. På återseende om 20 år? : En studie av HusmanHagbergs relationsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Svensk titel: På återseende om 20 år?Hur hålls relationen mellan kund och företag vid liv på en sällanköpsmarknad?- en studie av HusmanHagbergs relationsmarknadsföringEngelsk titel: Will we meet again in 20 years?How does the relationship between a customer and company survive on a “rarely buying market”? – a study of the relationship marketing of HusmanHagberg Författare: Emma Anderberg och Maria ÖhmanFärdigställd: 2007Handledare: Nazeem Seyed-MohamedAbstract:During recent years a focus on the development of good and long-term relationships with the customers has replaced the single transactions that which have been the goal when using traditional marketing methods. To succeed on a tough and competitive market it is important for companies to develop good and long-term relationship with their customers. LÄS MER
23. Kundnytta eller Egennytta : En studie av försäljning inom ett tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Under de senaste åren har de flesta bankerna i Sverige gått från att vara traditionella administrativa tjänsteföretag till att utvecklas mot försäljningsorganisationer. Detta har påverkat de bankanställdas arbetssituation så att de ska kombinera att vårda kundrelationen genom att lyssna på kunden och skapa lösningar samtidigt som pressen att nå försäljningsmål är stor. LÄS MER
24. Thinking more like a client. : Designfaktorer som påverkar valet av tjänsteföretag.
L2-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Companies in the western world can no longer compete by using traditional means such as product and price since the commerce of services continually grows. To avoid similarity and increase competitive advantages modern companies have to be more specified. The competition between companies has increased and customers are harder to reach. LÄS MER
25. Kundlojalitet : En studie av Swedbank i Sandviken
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka och studera vilka aktiviteter ett tjänsteföretag använder för att påverka kundlojaliteten och vad kunderna anser om dessa. ... LÄS MER