Sökning: "relationsmarknadsföring varumärke"
Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden relationsmarknadsföring varumärke.
1. Storytelling på sociala medier : En kvalitativ studie om hur storytelling inom hotell- och restaurangbranschen kan användas som verktyg för att bygga varumärke och leverera känslor på sociala medier
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Storytelling is a popular marketing tool today and can be used in many different ways for companies. The purpose of this study is to investigate how service companies can use storytelling in social media platforms for marketing purposes and branding. LÄS MER
2. Kan innehålla spår av marknadsföring : En kvantitativ studie om hur egenskaper i det digitala innehållet påverkar konsumentens engagemang gentemot ett varumärke
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställning: Vilka egenskaper i digitalt innehåll engagerar konsumenter i varumärkesrelationer online? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur konsumenter upplever innehåll på digitala plattformar och analysera hur egenskaper i innehållet påverkar deras engagemang gentemot varumärkesrelationer. Egenskaperna som analyseras är personaliserat, underhållande och informativt innehåll. LÄS MER
3. Kontra Covid : En kvalitativ studie om hur Allsvenska fotbollsklubbar har arbetat med sin marknadsföring under Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how Swedish football clubs in Allsvenskan have handled the Covid-19 pandemic in terms of maintain the relationship with their supporters, maintain their brand and compensate for the financial losses. Method: The method of choice is qualitative research based on semi-structured interviews as the method for data collection. LÄS MER
4. Välkommen till (Visit) Dalarna : En intervjubaserad studie om medarbetarnas ambassadörskap på destinationsbolaget Visit Dalarna
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : This study examines co-workers’ roles as organisational and brand ambassadors. The purpose is to investigate to which extent the co-workers at the destination organisation Visit Dalarna act as ambassadors for the organisation and how this relates to the brand. LÄS MER
5. Sminkat ansvar : Relationshantering på sociala medier
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I samband med att dagens konsumenter blir allt mer medvetna om de globala, sociala och miljömässiga konsekvenser som vår konsumtion medför, har det på senare år ställt större krav ett på företagens arbetssätt mot ett mer hållbart och etiskt verksamhetsutövande. Av denna anledning har företagens ansvarstagande för miljön och samhället blivit en central fråga i företagsekonomiska diskussioner, även känt som Corporate Social Responsibility (CSR). LÄS MER