Sökning: "relationsmarknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 619 uppsatser innehållade ordet relationsmarknadsföring.

  1. 6. Användares och icke-användares relation till folkbibliotekets marknadsföring : en enkätstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Felicia Lilja; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; Folkbibliotek; Biblioteksanvändare; Icke-användare; Relationsmarknadsföring; Delaktighet; Attityder;

    Sammanfattning : This bachelor thesis examines the perceptions and attitudes that library users and non-users have with public library marketing. The study aims to understand the relationship the library users and non-users have with public library marketing and what they think the public library should promote. LÄS MER

  2. 7. Konsten att skapa engagemang och förtroende i konsultföretags kundrelationer : En kvalitativ studie om konsultföretag

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oscar Eksberg; Hannes Freij; [2023]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; KMV-modellen; Engagemang; Förtroende; Konsultföretag;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor:- Hur skapar konsultföretag förtroende i kundrelationer?- Hur skapar konsultföretag engagemang i kundrelationer? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur konsultföretag kan skapa och bevara relationer till deras kunder. Utifrån en teoretisk referensram vill vi identifiera hur konsultföretag arbetar med att skapa förtroende och engagemang till deras kunder och vad som leder till en långsiktig kundrelation. LÄS MER

  3. 8. B2B-relationer inom finansindustrin : En jämförande analys mellan två svenska banker

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pontus Johansson; Olivia Häkkä; [2023]
    Nyckelord :Key Account Management; Key Network Management; Relationsmarknadsföring; nätverk; B2B-relationer;

    Sammanfattning : Key Account Management har blivit uppmärksammat i tidigare forskning i många aspekter, men däremot har det lagts mindre fokus på betydelsen av nätverk inom företagssamarbeten.Med bakgrund till detta har denna uppsats ett teoretiskt fokus på hur svenska banker hanterarsina nyckelkunder och vilken betydelse dessa har för det fokala företaget. LÄS MER

  4. 9. Power Dynamics in Business-Sociopolitical Network : Analysis of the South Korea-Japan Trade Dispute 2019–2023

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Frida Söderquist; Linnéa Söderquist; [2023]
    Nyckelord :Business-Sociopolitical Network; Context; Power Dynamics; Ties; Resource Dependency; Relationship Maintenance; Institutional Forces; Korea-Japan Trade Dispute; Business-sociopolitiskt nätverk; kontext; maktdynamik; förbindelser; resursberoende; upprätthållande av relation; institutionella tryck; Korea-Japan handelskonflikt;

    Sammanfattning : This study examines power factors (resource dependence, attraction of relationship maintenance, and institutional forces) in relation to actors' behaviors and ties of varying strength between them within a network of business and sociopolitical spheres. The focus is on Samsung Electronics and Asahi Breweries in the context of the ROK-Japan trade dispute (2019-2023). LÄS MER

  5. 10. En storbanks relationsstrategier : att bevara kundrelationer och kundförtroenden i takt med ökad digitalisering

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Linde; [2023]
    Nyckelord :Digital banking; Kundrelationer; Kundförtroenden; Relationsstrategier; Bank; Omnikanal-upplevelse;

    Sammanfattning : Den här studien har genomförts mot bakgrund av att bankerna i Sverige blir alltmer digitala. Detta skapar utmaningar för bankerna vad gäller att bevara kundrelationer och kundförtroenden i den digitala kontexten. LÄS MER