Sökning: "relationsprocess"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet relationsprocess.

  1. 1. Det är inte insatserna som är grejen.. : - en kvalitativ studie om behandlingsarbete med ungdomar i missbruk.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Emily Strauss Oxelgren; Matilda Frisk; [2019]
    Nyckelord :Relational Pedagogy; Relationship; Motivation; Participation; Treatment Work; Adolescents; Addiction; Relationell pedagogik; Relation; Motivation; Delaktighet; Behandlingsarbete; Drogmissbruk; Ungdomar;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att få kunskap om behandlare resonerar kring sitt arbete med ungdomar i ett drogmissbruk samt hur detta kan förstås som en pedagogisk praktik. Metodologiska utgångspunkten i studien utgick från en hermeneutisk kvalitativ ansats med halvstrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Det industriella varumärkesarbetet - en studie i värdeskapande relationer varumärkesaktiviteter

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Pålsson; [2011]
    Nyckelord :B2B; relationsprocess; varumärkesaktiviteter; varumärkesassociation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studien behandlar det processuella perspektivet på hur ett industriellt företag slöter sitt varumärkesarbete mot sina kunder. Undersökningen är genomförd med en kvalitativ ansats med en tolkande och deskriptiv metod. Det empiriska materialet har insamlats genom intervjuer. LÄS MER

  3. 3. TV4 - ett företag med viljan att förbättra relationen med sina kunder : Vilka mötesaktiviteter ger störst mervärde i relationsprocessen?

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Camilla Folkeson; Malin Roslund; [2008]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; relationskvalitét; aktiviteter; Relationsmarknadsföring RM ; Relationskvalitet; Relationsprocess; Mötesaktiviteter; Ömsesidigt gynnsamma relationer;

    Sammanfattning : Problem: TV4 har idag inte full kännedom om hur deras kunder ser på relationen mellan sig och kanalens säljare. Det bidrar till att TV4 får det svårare att utveckla relationen ytterligare, vilken de vill förbättra. LÄS MER