Sökning: "relationsskapande facebook"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden relationsskapande facebook.

  1. 1. Vårdnadshavare på bettet : En kvalitativ studie om samverkan och påverkan mellan vårdnadshavares medieanvändning på Facebook och Malmö stads kommunikationsarbete

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Ellinor Wigren; Hellman Veronica; [2023]
    Nyckelord :Parents; children; prosumer; sharenting; Facebook; City of Malmö; rumor spreading; crisis of trust; relationship building; Killian; Vårdnadshavare; barn; prosument; sharenting; Facebook; Malmö stad; ryktesspridning; förtroendekris; relationsbyggande; Killian;

    Sammanfattning : The study, from a prosumer perspective, has examined the activities of parents on Facebook, as well as how the City of Malmö can proactively work to prevent trust crises and the spread of rumors. Using method triangulation, the study was conducted through five qualitative individual interviews, a focus group and a document analysis of Malmö city's communication policy. LÄS MER

  2. 2. Kriskommunikationens ändrade förutsättningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Anders Olsson; Casper Radermacher; [2019]
    Nyckelord :Nyckelbegrepp: Kriskommunikation; sociala medier; image repair theory; retorik; Facebook; pressmeddelanden. Traditionell kommunikation. Modern kommunikation. Keywords: Crisis communication; social media; rhetoric; press release. Traditional communication. Modern communication.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vi har fördjupat oss inom ämnet kriskommunikation och hur denna bedrivs på den moderna dialogiska sociala mediekanalen Facebook kontra den mer traditionella monologiska formen av kommunikation via pressmeddelanden. Med Swedbanks kris gällande inblandning i penningtvättsskandalen 2019 som undersökningsobjekt har vi granskat hur kriskommunikationen bedrivs på ovanstående plattformar. LÄS MER

  3. 3. Allt som är nytt förflyktigas : Om författarens och förlagens relation till Instagram

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

    Författare :Saga Elgenstierna; [2018]
    Nyckelord :Instagram; litteratursociologi; förlag; Sara Bergmark Elfgren; sociala medier; marknadsföring; relationsskapande; läsarinteraktion; kontakt; författare; Norstedts; Habermas; offentlighet; Berman; flyktighet; modernism.;

    Sammanfattning : På sociala medier såsom Facebook, Twitter och Instagram kan både förlag och författare informera om kommande boksläpp, specialerbjudanden och signeringar, och genom att ha en närvaro i dessa medier gör de sig utöver detta tillgängliga och synliga för människorna som köper och läser deras böcker. Författaren har dessutom möjlighet att skapa en relation till sina läsare som sträcker sig bortom böckerna och eventuella intervjuer i traditionella medier. LÄS MER

  4. 4. Relationsskapande genom marknadsföring via Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Fanny Johansson; Lina Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :Relationship marketing; data collection; social media; direct marketing; relation; loyalty; Relationsmarknadsföring; datainsamling; sociala medier; riktad marknadsföring; relation; lojalitet;

    Sammanfattning : Social media has become a natural part of our everyday lives and the use of social media isincreasing every year in Sweden. In six years, the proportion of daily use of social media hasmore than doubled. Those who use social media mostly in Sweden are women. LÄS MER

  5. 5. Är vi vänner på Facebook? : En fallstudie om en icke-vinstdrivande organisations relationsbyggande på Facebook

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Linnéa Andersson; Erika Karlsson; [2016]
    Nyckelord :not-for-profit organizations; relationship-building; engagement; dialogue; Friends; Facebook; icke-vinstdrivande organisationer; relationsskapande; engagemang; dialog; Friends; Facebook
;

    Sammanfattning : Sociala medier har blivit en stor del av människors vardag och ger därmed en stor möjlighet för organisationer och företag att nå ut till fler människor. Trots att organisationer har haft några år på sig att hitta strategier anpassade till just sociala medier så är det fortfarande många som ser det som ytterligare en kanal till att endast informera och marknadsföra istället för att använda det till att skapa relationer med publiken. LÄS MER