Sökning: "relativt gehör"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden relativt gehör.
1. Det absoluta gehörets betydelse i gehörsundervisning – En intervjustudie utifrån både elevers och lärares perspektiv på gymnasieskolan och musikhögskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : This study focuses on ear training at secondary and university level where the phenomenon of absolute pitch is in focus. The study is partly from the perspective of two groups: students with absolute pitch, and teachers with experience teaching students with absolute pitch. LÄS MER
2. Den moderna sångaren : En musikalisk instuderingsprocess i 1900-talets fritonalitet
Kandidat-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för klassisk musikSammanfattning : Denna studie handlar om modern konstmusik och hur instuderingsprocessen skiljer sig från den av mer klassisk musik, samt vilka musikaliska och tekniska fördelar det går att erhållaunder den. Jag har i denna studie valt att skriva om sångsamlingen Sex sånger om ljus och mörker, skrivet 1975 av Carin-Malmlöf Forssling. LÄS MER
3. Hur relativt är C-dur? : Hur musiker använder sitt gehör
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : .... LÄS MER
4. Musikaliska utmaningar och pedagogiska anpassningar för personer med absolut gehör
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Absolut gehör (AG) är förmågan att identifiera eller frammana en specifik tonhöjd utan användning av en referenston. AG kan vara till stor hjälp för de som har det, men det kan även orsaka problem när musik transponeras eller stäms i andra stämningar än vad vi är vana vid. LÄS MER
5. Budskapspostinskott, budskapsinbäddningar och övergångsfraser : En teorigenererande konversationsanalys av politikers strategier för att utöva makt över innehållet i partiledarintervjuer.
Magister-uppsats,Sammanfattning : This study examines Swedish party leaders’ strategies in political campaign interviews to both answer the journalist’s question and deliver own messages. The material studied consists of eight fifty minutes long interviews, each with one Swedish party leader, broadcast in the channels of the Swedish public service company Sveriges television in a series of episodes called “Val 2014 #dinröst” in the weeks before the 2014 elections. LÄS MER