Sökning: "religious schools"
Visar resultat 1 - 5 av 214 uppsatser innehållade orden religious schools.
1. Är alla personuppgifter direkt eller indirekt känsliga? – Om yttergränserna för tillämpningen av artikel 9 i GDPR i ljuset av C-184/20 Etikosdomen
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : In August 2022, the CJEU confirmed the existence of indirectly sensitive personal data, leaving critical questions unanswered. While certain data may unequivocally and indirectly disclose sensitive information, a vast amount of data can be used to indirectly deduce such sensitive data only through mere indication. LÄS MER
2. Kristendom i det sekulära landets läroböcker : En kritisk diskursanalys av religionsläroböcker för gymnasiet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Previous research has indicated a decreased use of textbooks among religious education teachers, while students with a religious background perceive themselves as a vulnerable minority in classrooms. It also points to a post-Christian society where schools now take responsibility for knowledge about the Christian faith and how it should be understood. LÄS MER
3. Var möter Sveriges unga sina livsfrågor i ett sekulariserat samhälle? : En studie om livsfrågor och mental hälsa hos Sveriges unga människor
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The aim of this study is to investigate where young people in Sweden encounter life questions in a country that is secularized and where many struggle with their mental health. The study also investigates what impact this encounter with life questions has to young peoples mental health. LÄS MER
4. Ett arbetssätt för att främja elevernas begreppsförståelse : En interventionsstudie om och hur begreppskortsamtal kan främja elevernas förståelse för ämnesspecifika begrepp i religions- och geografiundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : This study aims to investigate to what extent the implementation of concept cards in Religious and Geography education promotes a conversation that contributes to the understanding of subject-specific concepts. The aim theory is the socio-cultural perspective and the theoretical concepts are: collaborative learning and collaborative support. LÄS MER
5. Konfessionella friskolor : Extremism eller rätten att välja
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : Independent confessional schools have been a heavily discussed subject in Sweden in recent years. At the same time, the spread of information is shifting more and more from the religious institutions themselves to be controlled by the media according to the mediatization theory. LÄS MER