Sökning: "remedial teacher"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden remedial teacher.
16. Hur påverkas insatser för elever i behov av särskilt stöd av beslut på olika nivåer? : En studie av insatser på tre skolor i samma kommun
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, LärarutbildningenSammanfattning : The intention with this study is to investigate how schools are affected by state and municipal documents when they organize the education for children with special needs. The study is based on following questions. LÄS MER
17. Svårigheter i matematik för elever med svenska som andraspråk : Lärares syn på problem och möjligheter
M1-uppsats, Karlstads universitet; Fakulteten för teknik- och naturvetenskapSammanfattning : In today’s society teachers will face students of foreign origin. It is up to the teachers to help these students gain the knowledge they need to flourish in society. LÄS MER
18. En intervjustudie med lärare och specialpedagoger om arbetet med elever som har läs- och skrivsvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet; Institutionen för utbildningsvetenskap med inriktning mot språk och språkutvecklingSammanfattning : Abstract The purpose of this study is to deepen my knowledge in how teachers can teach pupils with reading and writing disabilities, and also find out how a co-operation with remedial teachers can look like. The study is based on qualitative interviews with two teachers and two remedialteachers. LÄS MER
19. En skola för alla : Är denna skola integrerande eller segregerande för barn i behov av särskilt stöd
Kandidat-uppsats, Estetisk-filosofiska fakultetenSammanfattning : In this paper integration and inclusion were analysed in both theory and practice to see what they mean for pupils who reqire special support or pupils who have Swedish as a second language in compulsory school. The purpose of this work was to investigate whether inclusion is the best way of reaching the goal of a school for all children. LÄS MER
20. Hjälp i tid : En fallstudie av pedagogers tidiga insatser i åk 1 för att förebygga läs- och skrivsvårigheter
Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i StockholmSammanfattning : Syftet med fallstudien var att studera hur lärare, speciallärare och specialpedagog beskriver sitt förebyggande och stödjande arbete med att tidigt upptäcka och åtgärda läs- och skrivsvårigheter i åk 1. Vi har genom kvalitativa intervjuer med två lärare, en speciallärare och en specialpedagog fått en ingående bild av hur detta arbete ser ut på två olika stockholmsskolor. LÄS MER