Sökning: "reparera"
Visar resultat 11 - 15 av 166 uppsatser innehållade ordet reparera.
11. Vilka legitimeringsstrategier använder sig företagen av i hållbarhetsrapporten? : En kvalitativ jämförande studie mellan två branscher
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Hållbarhet och hållbarhetsredovisning har blivit allt mer relevanta begrepp att förhålla sig till som företagare. Efterfrågan från intressenter och kraven på hållbarhetsredovisning har ökat kraftigt de senaste åren vilket får företagen som är mån om att tillgodose sina intressenters behov ofrånkomliga från att ställa ut en sådan. LÄS MER
12. Jämförelse av miljöpåverkan mellan renoverade och nytillverkade kaffeautomater
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)Sammanfattning : Kaffe är en av de mest sålda dryckerna i världen, och här uppe i Norden är det inget undantag. Företaget Scanomat på Öland har hyrt ut och renoverat kaffeautomater sedan 1986, och de behövde hjälp med att ta reda på hur stor miljöpåverkan deras renoverade automater har i jämförelse med de nytillverkade. LÄS MER
13. Återbruket
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Återbruket är en hybridbyggnad i Ösmo, Nynäshamn, med temat återbruk och återvinning. Byggnaden är placerad centralt i Ösmo invid pendeltågsstationen, som är en viktig knutpunkt i lokalsamhället. LÄS MER
14. Flippa - En stegpall : Dokumentation av processen att gå från idé till produkt, redo att gå till marknad
Kandidat-uppsats, Konstfack/IndustridesignSammanfattning : Svenskarnas konsumtion av inredning och möbler har ökat lavinartat de senaste åren. Från 2009 till 2019 ökade konsumtionen av möbler och hushållsartiklar, i Sverige, med 47 procent, vilket gör det till den mest expansiva konsumtionskategorin enligt Naturskyddsföreningen. LÄS MER
15. CSR i förhållande till legitimitet vid en skandal : En kvalitativ innehållsanalys om hur BMW och Volkswagen använt CSR-kommunikation, vid en skandal
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ innehållsanalys vars syfte är att beskriva och analysera hur CSR har använts som ett verktyg vid en skandal hos företagen BMW och Volkswagen för att återfå sin legitimitet. Uppsatsen bidrar med kunskap kring hur CSR kan användas som ett verktyg vid en skandal hos de valda företagen för att återfå sin legitimitet. LÄS MER