Sökning: "replikering"

Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade ordet replikering.

  1. 1. Vikten av balans mellan privat- och yrkesliv som fastighetsmäklare : En studie om balansen och dess påverkan på jobbtillfredsställelse och avsikten att byta bransch bland svenska fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Maja Andersson; Pernilla Olsson; [2023]
    Nyckelord :work-life balance; job satisfaction; turnover intention; real estate agent; Balans mellan privat- och yrkesliv; jobbtillfredsställelse; avsikten att byta bransch; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Vikten av balans mellan privat- och yrkesliv som fastighetsmäklare - En studie om balansen och dess påverkan på jobbtillfredsställelse och avsikten att byta bransch bland svenska fastighetsmäklare Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om balans mellan privat- och yrkesliv påverkar jobbtillfredsställelse och avsikten att byta bransch bland svenska fastighetsmäklare. Utöver detta kommer hänsyn tas till eventuella könsskillnader inom de valda områdena. LÄS MER

  2. 2. Självmedkänsla i organisatorisk kontext : En kvantitativ studie om självmedkännande förhållningssätt och dess inverkan på utbrändhet, arbetstillfredsställelse och uppsägningsintention i organisationssammanhang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Kamilla Pagard; Fredrika Skiöld; [2023]
    Nyckelord :Self-compassion; burnout; job satisfaction; turnover intention; Självmedkänsla; utbrändhet; arbetstillfredsställelse; uppsägningsintention;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vad självmedkänsla har för inverkan på utbrändhet, arbetstillfredsställelse och uppsägningsintention i organisatorisk kontext. Där självmedkänsla i korthet innebär att möta sitt eget lidande med kärlek, vördnad och respekt. LÄS MER

  3. 3. What are Users Willing to Comply With to Avoid Phishing? : An Interview-based Case Study

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jennifer Bårman; [2023]
    Nyckelord :User perspective; Phishing; Spear-phishing; Security; Cyber-security; Information security; Learning; Education; Usable security; User awareness; Användarperspektiv; Nätfiske; Riktat nätfiske; Säkerhet; Cybersäkerhet; Informationssäkerhet; Lärande; Utbildning; Användarsäkerhet; Användarmedvetenhet;

    Sammanfattning : Phishing (nätfiske) fortsätter att vara ett av de vanligaste hoten för användare på Internet. På grund av detta så har mycket forskning gjorts på säkerhetsåtgärder för att identifiera och stoppa nätfiske. LÄS MER

  4. 4. Effekter av slyngträning på smärta och funktionsförmåga hos patienter med långvarig ländryggssmärta : En Single System Experimental Design

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Helena Vounelakis; [2023]
    Nyckelord :dysfunction; low back pain; pain; sling exercises; funktionsförmåga; ländryggssmärta; slyngträning; smärta;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien var att undersöka om 4 veckors övervakad slyngträning påverkar smärta och funktionsförmåga hos enskilda individer med långvarig ländryggssmärta. Metod: Studiens design är en Single-System Experimental Design med AB-design. LÄS MER

  5. 5. Influencer endorsement via Youtube: Vilka faktorer påverkar konsumenters vilja att köpa skönhetsprodukter? : En kvantitativ replikationsstudie på den svenska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Walaa Alhoumsi; Nadine Gamil; [2022]
    Nyckelord :Influencer; influencer endorsement; social sedia; purchase intention; e-WOM; perceived quality; impact; beauty products; youtube; beauty influencer.; Influencer; influencer endorsement; sociala medier; köpintention; e-WOM; upplevd kvalitet; påverkan; skönhetsprodukter; youtube; skönhetsinfluencer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka inflytandet av influencers på sociala medier (SMI), elektronisk word-of-mouth (e-WOM) och upplevd kvalitet på svenska konsumenters köpintention vid skönhetsprodukter som rekommenderas av skönhetsinfluencers på Youtube. Det för att bidra till kunskap som företag kan utgå ifrån när de skapar sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER