Sökning: "reputation Management"

Visar resultat 1 - 5 av 323 uppsatser innehållade orden reputation Management.

  1. 1. Sustainable Funding: The Future Role of Finance Suppliers in Sweden Promoting Green Real Estate.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tim Jakobsson; Axel Cuvier Kareby; [2024-03-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report investigates the relationships between Corporate Social responsibility and how it affects Swedish banks' role in promoting green real estate. The foundation of the analysis is a qualitative study based on interviews that were conducted on Swedish banks. LÄS MER

  2. 2. Vad påverkar skuldsättningen vid högbelånade företagsförvärv : En kvantitativ studie av skuldnivåer vid svenska företagsförvärv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Gabriel Fromell Norberg; [2024]
    Nyckelord :Leverage buyout; Capital Structure; Market Timing; Pecking order theory; Reputation; Private Equity; Högbelånade företagsförvärv; kapitalstruktur; marknadstajming; hackordningsteorin; rykte; riskkapitalbolag.;

    Sammanfattning : Syfte: Utvecklingen av skuldsatta företagsförvärv har genomgått betydande förändringar sedan fenomenet först introducerades på 1980-talet, både vad gäller den totala skuldnivån och val av skuldinstrument. Tidigare forskning erbjuder flera alternativa förklaringar till vad som påverkar skuldsättningen. LÄS MER

  3. 3. "Boeing is deeply saddened..." : En kvalitativ innehållsanalys av Boeings kriskommunikation efter 737 MAX-krisen

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Elsa Stefansson; Ellen Svensson Ödmar; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis conducts a qualitative content analysis of The Boeing Company's crisis communication during the 737 MAX crisis in 2019, with a focus on the crisis involving Boeing's 737 MAX aircraft, Ethiopian Airlines Flight 302. Applying the Situational Crisis Communication Theory (SCCT) and an ethical framework, the study examines Boeing's crisis communication and how the organization deals with ethical and moral dilemmas and how these are expressed. LÄS MER

  4. 4. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel-Maxim Petrik; Oscar Holgersson; [2024]
    Nyckelord :Krishantering; Kriskommunikation; Intressenter; Varumärkesaktivism; Hållbarhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER

  5. 5. Reputation Management in a Digital Age : How start-ups control their online reputation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Fanny Jacobsson; Lo Meh Paw; [2024]
    Nyckelord :Online Reputation Management; Brand Equity; Startups; Image;

    Sammanfattning : Background: With digitalization, the increased use of the World Wide Web and social media combined with the aware and engaged costumer, the conditions of reputation management are also evolving (Beal & Strauss, 2008; Jones et al., 2009). LÄS MER