Sökning: "reputation"

Visar resultat 1 - 5 av 1054 uppsatser innehållade ordet reputation.

  1. 1. Trust, performance, and compliance during crisis times. Longitudinal analysis of trust in authorities and performance evaluations as the predictors of compliance in crisis situations.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Kaisa Malassu; [2021-07-27]
    Nyckelord :performance evaluations; trust in authorities; compliance; crisis management; crisis management; longitudinal analysis; logistic regression;

    Sammanfattning : While the concepts of trust and performance often appear together in research, there seems to be little consensus on how they together relate to compliance. The purpose of this study is to examine this relationship, how it changes overtime, and to question the common idea of trust being one of the main predictors of compliance in crisis situations, suggesting that performanceevaluations might play a bigger role than often thought. LÄS MER

  2. 2. "Under pressure". A study of the Swedish Public Health Agency´s crisis - and reputation management during the COVID-19 pandemic.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lina Karlsson; [2021-07-27]
    Nyckelord :COVID-19; crisis communication; societal crisis; public organizations; public agencies; reputation; reputational threat; Image Repair Theory; IRT; Bureaucratic Reputation Theory; BRT; rhetorical analysis; rhetorical criticism; kategoria; apologia;

    Sammanfattning : This study examines the Swedish Public Health Agency’s (PHA) crisis communication regarding the COVID-19 pandemic during the year of 2020. Departing from a synthesis of the frameworks of Image Repair Theory and Bureaucratic Reputation Theory, the PHA’s online press conferences are critically analyzed to map out how the PHA’s representatives react to reputational threats that occur alongside and in connection to its management of the crisis at hand. LÄS MER

  3. 3. The different roles of a brand for purchasing reused materials in B2B

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Lisa Jodlovsky; Hanadi Secerovic; [2021-07-02]
    Nyckelord :Brands; business-to-business B2B ; circular economy; purchasing; reused materials; circular branding; construction industry;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  4. 4. Att göra hållbara val åt kunden i livsmedelsbutiken - en konkurrenskraftig fördel?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emilia Brännström; Clara Eriksson; [2021-06-30]
    Nyckelord :Assortment planning; Lidl; food retail; sustainability; competitiveness; competitive advantage; choice editing; Sortimentsplanering; Lidl; livsmedelsbutiker; hållbarhet; konkurrenskraft; konkurrenskraftig fördel; choice editing;

    Sammanfattning : Bakgrund: Matindustrin står för 26 procent av de totala växthusgasutsläppen och bidrar till stor skada på vår planet samtidigt som den är en nödvändighet. Företag förväntas idag ta ett större ansvar över sina aktiviteters påverkan och ett väl genomfört CSR-arbete kan bidra till större värden för både företaget och samhället. LÄS MER

  5. 5. KVALITET OCH INNOVATION SKA VÄLJA OSS. Organisationskommunikation och rationalitetsprinciper. Karlstad universitetsbiblioteks forskningsfrämjande uppdrag.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Sabina Ostermark; [2021-02-17]
    Nyckelord :Forskningsbibliotek; neoinstitutionell teori; organisationskommunikation; Akademi; forskningsfrämjande; rationaliteter;

    Sammanfattning : Undersöker principer för rationalitet inom organisationskommunikation och effekter på universitetsbibliotekets forskningsfrämjande uppdrag. Det kunskapsförmedlande och forskningsfrämjande uppdraget på biblioteket påverkas av strukturer och prioriteringar från ryktbarhetens och produktionens principer. LÄS MER