Sökning: "researching audiences"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden researching audiences.
1. “Vi kommer inte överleva om vi inte hittar nya läsare” : En kvalitativ intervjustudie om journalisters syn på interaktionen med unga på sociala medier
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Social media platforms have become a natural part of gathering information and news consumption by the audience. Using social media as a journalistic tool is therefore valuable to reach target audiences, and through this, create a relationship with future subscribers. LÄS MER
2. Vad vore svensk innebandy utan SM-finalerna? : En studie av SM-finalerna i innebandy som event
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Intresset till att studera SM-finalerna på dam- och herrsidan i innebandy växte då båda skribenterna har besökt finalerna sedan innan. I år var det dags att välkomna tillbaka publiken igen efter tre år. Forskningens syfte var att undersöka iscensättningen av SM-finalerna i innebandy 2022 som event. LÄS MER
3. Bilden som kommunikation i ”the participation age” : en kvalitativ studie av fyra svenska konstinstitutioners användning av Instagram i kommunikationen med sin publik
Magister-uppsats,Sammanfattning : Following the introduction of digital- and social media, the landscape has changed for museums and other cultural institutions. The focus has shifted from the objects in their collections, to the public they serve. LÄS MER
4. The Race Issue - Researching Diversity and Representation of Race in Contemporary Fashion Editorials
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : The purpose of this research is to examine the diversity and representation of models of color in ELLE US’ 2017 fashion editorials. As the purpose is twofold, so is the methodological approach, which looks at the material through both a quantitative content analysis and a qualitative visual analysis. LÄS MER