Sökning: "researrangörer"

Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade ordet researrangörer.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på researrangörer - En kvalitativ studie om hur researrangörerna bidrar till konsumentens värdeskapande nu och i framtiden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Alice Lans Larsson; Simon Brandt; [2023]
    Nyckelord :Digitalisering; E-turism; värdeskapande; researrangör; tjänstelogik; artificiell intelligens.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur svenska researrangörer som är verksamma i Alperna bidrar till kundens värdeskapande. Studien syftar fortsättningsvis till att undersöka hur researrangörer arbetar, och bör arbeta i framtiden, för att vara ett attraktivt alternativ på marknaden. LÄS MER

  2. 2. Svenska researrangörers marknad och konkurrensstrategier innan pandemin samt deras planer för tiden efter pandemin : - En kvalitativ studie över pandemins påverkan på turistbranschen och researrangörernas strategiska arbete

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Diana Aitova; Jennifer Tuulasvirta; [2021]
    Nyckelord :Tour operator; competition strategy; competition; grounded theory; digitization; vertical integration; covid-19 pandemic; recession; customer orientation and segmentation; Researrangör; konkurrensstrategi; konkurrens; grundad teori; digitalisering; vertikal integration; covid-19 pandemi; lågkonjunktur; kundorientering och segmentering;

    Sammanfattning : Problem: In this study, tour operators' perceptions of market changes linked to the pandemic have been investigated. Based on their perceptions, the most effective competition strategies have been described both before and after the pandemic. LÄS MER

  3. 3. "En av de stora drakarna" : En netnografisk studie om kundlojalitet hos researrangörer på Facebook

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Fredrika Hallberg; Jacob Palm; Shan Mrridol Waliullah; [2020]
    Nyckelord :Tour operators; followers; customer loyalty; e-loyalty; Facebook; social platforms; Researrangörer; följare; kundlojalitet; e-lojalitet; Facebook; sociala kanaler;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka följares attityder mot Ving, TUI och Apollos inlägg på Facebook och hur de tolkas utifrån kundlojalitet och e-lojalitet. Det undersöks även hur researrangörer uttrycker lojalitet via deras facebooksida. LÄS MER

  4. 4. Resebyråer och researrangörers marknadsföring av krisdrabbade destinationer

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Amanda Karlsson; Frida Emtängen; [2019]
    Nyckelord :Marknadsföring; kris; resebyråer; researrangörer; destination;

    Sammanfattning : Crises are becoming increasingly common in the world and the tourism industry is undoubtedly one of the most vulnerable industries of this. When a destination is hit by a crisis, the destination's image and attractiveness are damaged. A weak, unattractive or negative image of a destination is very detrimental to the development of tourism. LÄS MER

  5. 5. Vinturism : En studie om hur researrangörer marknadsför och lyfter fram regionen Piemonte

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för geografi och turism

    Författare :Helen Fors; Johanna Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :vinturism; marknadsföring; paketering; vinresor; Piemonte.;

    Sammanfattning : Studiens fokus är vinturism i regionen Piemonte, och hur man använder vinet i sin marknadsföring och paketering, för att skapa turism i området. Vi har i vår fallstudie utgått ifrån olika researrangörer och gjort nedslag i deras upplägg av resor. LÄS MER