Sökning: "resebranschen sociala medier"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden resebranschen sociala medier.
1. If you book on your own, you travel on your own
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor Syftet med uppsatsen är att undersöka hur resebyråer möter konsumenters behov i det digitala samhället som präglas av en hård konkurrens. Vi vill också klargöra hur resebyråer konkurrerar i en ny konkurrensmiljö. LÄS MER
2. Vad tyckte du om resan? Glöm inte att skriva en recension! : En studie om hur företag kan använda sina kunders eWOM och sociala medier för att förbättra servicekvalitén.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Abstract The purpose of this study has been to provide a deeper understanding of how companies in the travel industry works with social media and electronic Word-of-mouth (eWOM) by analyzing and investigating social media and eWOM and how it effects customers’ expectations on the companies service quality. In connection with the purpose we have chosen the following research questions: 1. LÄS MER
3. Sociala medier som marknadsföringskanal : En fallstudie i resebranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att studera hur mindre företag i resebranschen kan använda sociala medier som en framstående marknadsföringskanal för att öka kännedomen om företagets varumärke, samt skapa ett gemensamt värde för både kund och företag. De huvudsakliga teorier som ligger till grund för den här studien är sociala medier, sociala medier som marknadsföringskanal, varumärket, segmentering, strategi, krishantering, marknadsföring och kundservice, kundrelationer och värdeskapande, word of mouth, samt framtid. LÄS MER
4. The more we get people to talk to us, the more we get to know about them : En studie om hur företag tar tillvara på kundinformation ur sociala medier
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : .... LÄS MER
5. Sociala mediers framväxt - framtidens marknadsföring för resebolagen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Sociala mediers framväxt – framtidens marknadsföring för resebolagen Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, VT2012 Seminariedatum: 2012-08-27 Författare: Jennifer Redinge Rosengren, Victoria Palmaer, Marina Valencuk Handledare: Torleif Bramryd och Josefine Östrup Backe Nyckelord: Informations- och kommunikationsteknologin, Internet, marknadsföring, sociala medier, trovärdighet. LÄS MER