Sökning: "resebranschen."

Visar resultat 1 - 5 av 73 uppsatser innehållade ordet resebranschen..

  1. 1. Samspelet mellan Varumärkesidentitet och Varumärkesimage : En Analys av dess Inverkan på Konsumentlojalitet inom Paketresebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Alper Yener; Kilic Dilay; [2023]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; Varumäkesimage; Resebranschen; paketresor Varumärkesassociationer; Marknadskommunikation; Varumärkespositionering; Kundlojalitet;

    Sammanfattning : Resebranschen står inför en intensiv konkurrenssituation där främjande av kundlojalitet är av avgörande betydelse för företagens framgång. Syftet med denna studie är att utforska samspelet mellan varumärkesimage och varumärkesidentitet och dess påverkan på kundlojalitet. LÄS MER

  2. 2. Med Employer Branding som verktyg : En intervjustudie om hur företag arbetar med Employer Branding som verktyg för rekrytering och styrning.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Miro Kordnejad; [2022]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Value Proposition; Recruitment;

    Sammanfattning : Många företag arbetar uttalat med Employer Branding, men med olika syften. Två vanligt förekommande ambitioner är att attrahera ny kompetens och arbeta med företagets värderingar. Men vad företag som arbetar med Employer Branding med samma målsättning har gemensamt, saknas det idag kunskap om. LÄS MER

  3. 3. Organisationens avtryck på individen : En studie om säsongsanställdas upplevelser av organisationsidentitet och organisationssocialisation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Agnes Hedin; [2022]
    Nyckelord :Organisationsidentitet; organisationssocialisation; identitetsformering; socialisationsstrategier;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att utveckla kunskap om organisationsidentitet och hur formering av organisationsidentitet kan förstås i relation till organisationssocialisation. Mer specifikt undersöktes formering av organisationsidentitet hos tidigare säsongsanställda och hur de upplevde sin organisationsidentitet samt hur organisationssocialisationsprocessen upplevdes påverka formeringen av organisationsidentiteten. LÄS MER

  4. 4. Hur arbetar ledare med kommunikation för att skapa tillit under distansarbete? : En kvalitativ tvärsnittsstudie om ledarskap ur ett relationsorienterat perspektiv

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Anna Olsson; Alice Törnvall; [2022]
    Nyckelord :Leadership; relationship-oriented leadership; communication; trust; teleworking; Ledarskap; relationsorienterat ledarskap; kommunikation; tillit; distansarbete;

    Sammanfattning : Titel: Hur arbetar ledare med kommunikation för att uppnå tillit under distansarbete?  Bakgrund: Ledarskapslitteraturen understryker betydelsen av ett relationsorienterat ledarskap där kommunikation och tillit anses vara nödvändiga för en god relation. Till följd av utbrottet av Covid-19 har distansarbete blivit regel snarare än undantag varpå tillitsfulla relationer har visat sig vara svåra att skapa och upprätthålla till följd av utebliven fysisk interaktion. LÄS MER

  5. 5. Varumärkeskommunikation i kristider : En studie av aktörer inom resebranschen i ett uppmärksamhetsekonomiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Josefine Höög; Simon Sjöhed; [2020]
    Nyckelord :Brand communication; Varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Till följd av att Sverige befinner sig i en kris orsakad av coronaviruset har tjänstesektorn drabbats hårt och är i stort behov av äkta varumärkeskommunikation för att engagera publik till att stötta dem. I kristider ökar publikens förväntan på samhällsansvar och relevant kommunikation från varumärken, vilket ställer krav på att kommunikationen uppfattas som trovärdig och äkta för att marknadsföringen ska få positiv effekt för varumärket. LÄS MER