Sökning: "resebyrå"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet resebyrå.

  1. 1. Småföretags möte med covid-19 : En kvalitativ studie om förändring av strategi vid kris

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Annie Johansson; Louise Åberg; [2020]
    Nyckelord :Strategy in company; strategy changes; strategy changes in crisis; covid- 19; corona; turbulence; strategi i företag; strategiförändring; strategiförändring vid kris; covid-19; corona; turbulens;

    Sammanfattning : Titel: Småföretags möte med covid-19 - En kvalitativ studie om förändring av strategi vid kris Författare: Annie Johansson & Louise Åberg Handledare: Pia Nylinder Examinator: Petter Boye Institution: Ekonomprogrammet, Linnéuniversitetet i Kalmar. Introduktion: I början av våren 2020 spred sig viruset covid-19 över hela världen. LÄS MER

  2. 2. Tillit och beslutsprocesser i en digitaliserad värld : Hur resebyråernas hemsidor påverkar kunders tillit i deras beslutsprocesser

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Darren Constantine Yusof-Ioannidis; Shayan Nilfouroushan; [2019]
    Nyckelord :Trust; Travel Agencies; E-commerce; Customers; Websites; Design; Navigation; Security; Decision-Making Process; Tillit; Resebyråer; E-handel; Kunder; Hemsidor; Design; Navigation; Säkerhet; Beslutsprocesser;

    Sammanfattning : Customers today use travel agencies that exist on the internet more frequently. However, what makes the customer trust a specific website? The purpose of this study is to examine if a customers’ trust towards a travel agency is affected by the agency’s website and the role trust plays in customers’ decision-making process. LÄS MER

  3. 3. A Study on Comparison Websites in the Airline Industry and Using CART Methods to Determine Key Parameters in Flight Search Conversion

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Jacob Hansén; Axel Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :True positives; true negatives; false positives; false negatives; Classification Trees; Random Forest; SMOTE; ROSE; ROC; AUC; LCC; meta-search engine; Online Travel Agency; Gini impurity index; Sann negativ; sann positiv; falsk positiv; falsk negativ; klassificationsträd; Random Forest; SMOTE; ROSE; ROC; AUC; jämförelsehemsida; resebyrå; Gini koefficient;

    Sammanfattning : This bachelor thesis in applied mathematics and industrial engineering and management aimed to identify relationships between search parameters in flight comparison search engines and the exit conversion rate, while also investigating how the emergence of such comparison search engines has impacted the airline industry. To identify such relationships, several classification models were employed in conjunction with several sampling methods to produce a predictive model using the program R. LÄS MER

  4. 4. Vinstmarginalbeskattning för resebyråer - Är de svenska bestämmelserna förenliga med mervärdesskattedirektivet?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Gustaf Lejdström; [2017]
    Nyckelord :mervärdesskatt; mervärdesskattedirektivet; vinstmarginalbeskattning; vmb; artikel 306; margin scheme; vat directive; articel 306; Law and Political Science; Business and Economics;

    Sammanfattning : This essay will examine whether the Swedish provisions of the margin scheme for travel agents are compatible with the VAT directive. The survey is done due to the fact that the provisions has interpreteded different within the European Union member states and caused a series of infringement actions. LÄS MER

  5. 5. Kommer den fysiska resebyrån att överleva? : En undersökning om konkurrensen mellan den fysiska och virtuella resebyrån

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Anna Wang; Ingemar Weiner; [2016]
    Nyckelord :Travel agency; physical travel agency; virtual travel agency; Internet; online.; Resebyrå; fysisk resebyrå; virtuell resebyrå; Internet; online.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur det kommer sig att den fysiska resebyrån finns kvar och hur framtiden ser ut hos dessa i och med teknologins snabba framväxt.  Metod: Denna studie utgår ifrån en kvalitativ metod. LÄS MER