Sökning: "resebyråer"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade ordet resebyråer.
1. Att överleva i av- och ombokningarnas tid : En kvalitativ studie av hur två hotell och två resebyråer anpassat sig till och hanterat effekterna av Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att belysa hur den kris som Covid-19 pandemin skapat harpåverkat hotell och resebyråers digitala taktiska respektive planerade strategiska marknadsföring,samt den krishantering som tillämpats av företagen under denna pandemin och de lärdomar dedragit av denna kris.Teori: Den teoretiska referensramen för denna studie innefattar marknadsförings-, krishanteringsoch organisationsteori. LÄS MER
2. Vad påverkar din tillit? : En kvantitativ studie som undersöker millennials attityd och förtroende gentemot olika informationskällor
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Denna uppsats bygger på en kvantitativ studie med syftet att undersöka vilka faktorer som påverkar millennials attityd till olika informationskällor vid bokning av boende vid resa. Ytterligare kommer betydelsen av eWOM i valet av informationskälla belysas med målet att undersöka om det är en faktor som påverkar förtroendet för informationskällan. LÄS MER
3. Hur har digitaliseringen förändrat resenärers sätt att boka paketresor?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Nowadays many travelers choose to book their trips via online booking sites instead of visiting physical travel agencies. This has changed the way the physical travel agencies operate their businesses and has forced them to adapt to new strategies in order to stay alive in this new reality of the industry. LÄS MER
4. Tillit och beslutsprocesser i en digitaliserad värld : Hur resebyråernas hemsidor påverkar kunders tillit i deras beslutsprocesser
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Customers today use travel agencies that exist on the internet more frequently. However, what makes the customer trust a specific website? The purpose of this study is to examine if a customers’ trust towards a travel agency is affected by the agency’s website and the role trust plays in customers’ decision-making process. LÄS MER
5. Underlätta kommunikationen mellan döva och hörande
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Designhögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Kommunikationen mellan döva och hörande är idag väldigt begränsad, såvida du inte talar flytande teckenspråk. Dock är det endast ca 30 000 i sverige som talar just teckenspråk och detta medför ett väldigt exkluderande samhälle och de döva får svårt att göra sig förstådda av hörande. LÄS MER