Sökning: "reseföretag marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden reseföretag marknadsföring.

  1. 1. Reseföretags marknadsföring på Facebook : En komparativ studie mellan stora och mindre reseföretag samt om kundens uppfattning av dessa

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Karoline Berg; Victoria Värn; [2016]
    Nyckelord :Marketing; Facebook; strategies; travel companies; organization; impact.; Marknadsföring; Facebook; strategier; reseföretag; organisation; påverkan.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ta reda på vilka strategier olika reseföretag använder sig av för sin marknadsföring på Facebook och hur de utnyttjar detta till sin fördel. Vi vill även ta reda på hur en sådan marknadsföring kan påverka konsumentens val av resmål. LÄS MER

  2. 2. Mat- & vinresor : Vad påverkar turisters beslut?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Christer Hult; Robin Masth; [2015]
    Nyckelord :autenticitet; marknadsföring; mat och vin; researrangörer; turistprodukt;

    Sammanfattning : Syfte: Studien tar reda på hur researrangörer lockar svenska resenärer och vilken inverkan svenska reseföretag upplever sig ha i turisters val av mat- & vinresa. Metod: Studien utgick ifrån Fills (2011) modell för beslutsfattande med en empirisk bas från fyra semistrukturerade intervjuer och en mejlintervju med företag som arbetar inom mat- & vingenren. LÄS MER

  3. 3. Reseföretag i dagens digitala samhälle : En studie om hur reseföretag anpassar och fortsätter marknadsföra sig i dagens digitala samhälle

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Jeanette Grydz; Sofi Jacobson; [2014]
    Nyckelord :reseföretag; digitalt samhälle; internets utveckling; marknadsföring;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine how travel companies have adapted to a digital society and how they use the Internet as a marketing channel. Problem: How have current travel companies adapted to the development of the Internet and how do they use Internet as a marketing channel? Are there any differences in the marketing strategies of different types of travel companies and does the clientele have any impact on the selected marketing method? Method:  This study has been formed by a qualitative approach. LÄS MER

  4. 4. Från naturkatastrofdrabbat kaos till rofylld solpaus : En studie om hur reseföretag marknadsför en krisdrabbad destination

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Rebecca Hedberg; Erika Kuus; [2010]
    Nyckelord :marketing; tourism; destination marketing; crisis; disasters; tsunami disaster 2004; marknadsföring; turism; destinationsmarknadsföring; kris; kata-strof; tsunamikatastrofen 2004;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att först ta reda på hur reseföretag har han-terat en katastrofsituation på en destination för att sedan kunna hitta strategier som ter sig lämpliga kring marknadsföringsarbetet för att locka tillbaka resenärer till den drabbade destinationen. Vi har valt att fokusera vår uppsats kring tsunamikatastrofen 2004 och hur olika reseföretag har gått till väga för att vinna tillbaka sina kunders förtroende. LÄS MER

  5. 5. "Här börjar äventyret" : en kvalitativ undersökning om marknadsföring av upplevelser

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Lisa Malmberg; Maria Oskarsson; Charlotta Swartz; [2010]
    Nyckelord :Adventure; experiences; marketing; travel companies; text analysis; Äventyr; upplevelser; marknadsföring; reseföretag; textanalys;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för problematiken kring marknadsföring av upplevelser. Detta genom att undersöka hur turismupplevelser av äventyrligt inslag marknadsförs av reseföretag och ta reda på vad det är för känslor man vill förmedla. LÄS MER