Sökning: "resia"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet resia.

  1. 1. Den fysiska resebyråns framtid : en studie om Internets påverkan

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Alexandra Hult; Marie Johnsson; Therese Hedin; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Resebyråbranschen har kommit att förändras på grund av utvecklingen av Internet. Idag finns resebyråer tillgängliga både som fysisk resebyrå och på Internet. Genom Internets utveckling har möjligheterna för konsumenter ökat vid bokning av resa. LÄS MER

  2. 2. Sociala mediers framväxt - framtidens marknadsföring för resebolagen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Viktoria Palmaer; Jennifer Redinge Rosengren; Marina Valencuk; [2012]
    Nyckelord :informations- och kommunikationsteknologin; internet; marknadsföring; sociala medier; trovärdighet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Sociala mediers framväxt – framtidens marknadsföring för resebolagen Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, VT2012 Seminariedatum: 2012-08-27 Författare: Jennifer Redinge Rosengren, Victoria Palmaer, Marina Valencuk Handledare: Torleif Bramryd och Josefine Östrup Backe Nyckelord: Informations- och kommunikationsteknologin, Internet, marknadsföring, sociala medier, trovärdighet. LÄS MER

  3. 3. Kommunikation - hjärtat i en fungerande arbetsgrupp?

    Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Johanna Blom; Göran Dahl; [2010]
    Nyckelord :kommunikation; förändringsledning; arbetsgrupper; ledarskap;

    Sammanfattning : Detta examensarbete behandlar främst ämnesområdena kommunikation och arbetsgrupper. Vi har i denna studie genomfört kvalitiativa undersökninar med fem medarbetare i Resia-butiken i Eskilstuna. Syftet med examensarbetet är att ta föreslå hur medarbetarna kan få en bättre kommunikation och sammanhållning. LÄS MER

  4. 4. Vem är rädd för bannern där? : En studie om banners klickfrekvens

    Kandidat-uppsats, JTH, Data- och elektroteknik

    Författare :Niklas Svensson; Erik Gripestam Nord; [2008]
    Nyckelord :Annonsering; Banner; Embryo; Grafisk design; Göteborgs-Posten; Klickfrekvens; Webbaserad Multimedia;

    Sammanfattning : This paper is about advertising on the Internet using banners. Together with Embryo Webbyrå we have tested a lot of different ways of advertising on the online newspaper of Göteborgs-Posten, gp.se. Two of the web bureau’s existing clients, Resia and Recip, were chosen for the ads and the whole campaign lasted a period of four weeks. LÄS MER

  5. 5. Relationer - en uppsats om samarbeten inom resebranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lisa Nilsson; Angelica Lindorsson; [2006]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; crm; b2b; samarbeten; lojalitet; engagemang; förtroende och hållbarhet.; Tourism; Turism; Management of enterprises; Företagsledning; management; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : På senare år har alltmer fokuserats på att goda resultat grundas på huruvida företag skapar långsiktiga och hållbara relationer, till såväl kunder, leverantörer som samarbetsparter. Begrepp som relationsmarknadsföring och Customer Relationship Management (CRM) är nära besläktade och oavsett om begreppen tillämpas på slutkonsumenten eller samarbetsparten handlar det om att vårda relationer. LÄS MER