Sökning: "respond"
Visar resultat 1 - 5 av 2337 uppsatser innehållade ordet respond.
1. JAKTEN PÅ HÅLLBARHET. En semiotisk bildanalys av svenska modeföretags innehåll och kommunikation på Instagram under Black Week
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : This undergraduate thesis employed a qualitative content analysis that includes a semiotic approach, incorporating both denotation and connotation, to examine advertising campaigns on Instagram from three Swedish fashion companies during Black Week. The Swedish fashion companies that were examined are Haglöfs, Gina Tricot and Kappahl. LÄS MER
2. Utvärdering av säkerheten hos smarta hem IoT-enheter
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)Sammanfattning : Syftet med den här studien är att bedöma säkerheten och motståndskraften hos ett Matter-protokoll som används av ett multinationellt företag. Protokollet används för att möjliggöra kommunikation mellan en gateway och en applikation för styrning av smarta produkter. LÄS MER
3. Effect of stand age on soil respiration in managed vs unmanaged Scots pine stands
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Ecology and ManagementSammanfattning : How the forests in Sweden and around the world have been, and are still today, managed is a hot debate. The rotation forestry that is commonly used in Sweden has been the focus of debate regarding whether it is a sustainable management method, and whether it should be changed. LÄS MER
4. “Det blir ju enklare att tänka utanför boxen om du vet vad boxen faktiskt är” : En jämförande intervjustudie mellan svenska och spanska reklambyråers förhållningssätt till reklambranschen
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The existing literature extensively covers the demands placed on advertising agencies, yet there is notably less research on how these agencies respond to these demands, especially in a comparative context. In response, this current study aims to investigate how advertising agencies navigate the complex market, where they must adapt to external demands while maintaining their unique identity. LÄS MER
5. ”Den dagen jag inte påverkas emotionellt kommer jag inte vilja jobba kvar som socialsekreterare” : En kvalitativ intervjustudie om socialsekreterares erfarenheter avemotioner och emotionshantering i arbetslivet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : In human service professions, professionals are expected to respond to and manage not only the emotions of others, but also their own. Due to the negative effects of poor emotion management, it is relevant for social workers to gain a better understanding of the role of emotions in their work. LÄS MER