Sökning: "restaurang kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden restaurang kommunikation.
1. Serveringspersonalens kommunikations- och interaktionsförmåga : En kvalitativ studie om vikten av en tydlig och bra kommunikation och interaktion mellan serveringspersonal och gäst
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
2. Á la Instagram : En komparativ fallstudie om hur Instagram påverkar restauranger
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Följande fallstudie fokuserar på hur Instagram påverkar restauranger. Syftet är att bedöma vilka effekter Instagram har på konceptbyggande hos restauranger, för att skapa en förståelse för hur ett socialt medie kan påverka ett företag. LÄS MER
3. Att arbeta i motvind : En kvalitativ studie om restaurangbranchens marknadsföring under covid-19
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Covid-19 har under de senaste åren satt stora spår i samhället. Inte minst inom restaurangbranschen som ständigt ställts inför nya utmaningar och förhållningssätt. Restriktioner, rekommendationer och oroliga gäster har varit förhållanden som branschen fått hantera. LÄS MER
4. Spisa, snacka, skrolla : en kvalitativ analys av den mellanmänskliga kommunikationen på apprestaurangen Pinchos
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : I dagens digitaliserade samhälle har en stor del av ansikte-mot-ansikte-kommunikation kompletterats eller fullt ut ersatts av digitala verktyg och lösningar. Ett exempel är restaurangkedjan Pinchos som digitaliserat restaurangupplevelsen genom att ersätta den traditionella kyparen med en app som gästen laddar ner på sin smartphone. LÄS MER
5. Visuell kommunikation som redskap för hållbara skolmåltider
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER