Sökning: "restaurang och marknadspositionering"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden restaurang och marknadspositionering.

  1. 1. Restaurangkoncept : Marknadsföring efter målgrupp

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Rebecka Hedlund; Nike Lind; [2016]
    Nyckelord :Restaurangsegmentering; gästsegmentering; restaurang och marknadspositionering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Företags sociala ansvar och deras varumärkesidentiteter : en studie kring hur tre företag använder CSR för att påverka sina varumärken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Simone Beck-Friis; Elin Svensson; [2014]
    Nyckelord :CSR; brand image; brand identity; varumärkesidentitet; varumärke; The Body Shop; Patagonia; Max Hamburgerrestauranger; Identitetsprisma; CSR- pyramid;

    Sammanfattning : Dagens konsumenter efterfrågar i allt större utsträckning företagens engagemang gentemot miljö och samhälle. För vissa är Corporate Social Responsibility, CSR, ett krav för att konsumera en tjänst eller produkt. Verksamheter som arbetar med CSR kan stärka sina varumärken samt differentiera sig mot konkurrenterna i branschen. LÄS MER