Sökning: "restaurant cluster"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden restaurant cluster.
1. Skapandet av ett attraktivt stadsområde i Stockholm : En studie av vilka åtgärder fastighetsägare kan göra i Kista Science City
Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : Kista Science City har länge varit känt som Sveriges Silicon Valley, ett område fyllt med techjättar och ICT-företag, men under den senaste tiden har detta försvunnit. Idag präglas området av en hög vakansgrad med en stor del kontorsfastigheter, vilket tillsammans med en dålig upplevd trygghet har resulterat i begränsad aktivitet på kvällar och helger. LÄS MER
2. Biodynamiskt center
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : The project aims to be an example of an agricultural school in a rural environment. The ambition is to create a center, with education that can address the problems we have in front of us because of the climate crisis. But also because of the current food production that creates additional environmental problems. LÄS MER
3. En studie av områdesfaktorer för gynnsam restaurangetablering
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistikSammanfattning : Location choice can be considered a key competition element in multiple industries. In the restaurant business, location can be crucial for restaurants to stay competitive and viable over time. This study aims to investigate what kind of factors contribute to making an area more suitable for restaurant localization. LÄS MER
4. Från eWOM till köpintention : En studie om hur valens och argumentkvalitet i en recension påverkar konsumentens köpintention
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Från eWOM till köpintention – En studie om hur valens och argumentkvalitet i en recension påverkar konsumentens köpintention Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi Författare: Tobias Fält & Viktor Hamwi Handledare: Jonas Kågström Datum: 2019 - januari Syfte: Syftet är att analysera vilken roll valens och argumentkvalitet i en restaurangs onlinerecensioner har för påverkan på konsumentens köpintention. Metod: Studien använder sig av en kvantitativ forskningsmetod med en webbaserad enkätundersökning som grund för det insamlade materialet. LÄS MER
5. Välja rätt marknadsföringsstrategi på sociala medier : En studie om hur konsumenters attityder påverkas av olika marknadsföringsstrategier på Instagram
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Title: Choosing the right marketing strategy on social media: A study on how restaurants affect consumer attitudes through different types of marketing on Instagram. Level: Final assignment for Bachelor Degrees in Business Administration Authors: Tim Prasertsri, Jakob Johnson Supervisor: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Date: 2018 - 05 Aim: The purpose of this study is to understand which marketing strategy that is most effective for restaurants on social media. LÄS MER