Sökning: "resultat gåvor"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden resultat gåvor.

  1. 1. "Oroa dig inte, allt kommer bli bra" : En litteraturstudie som undersöker barns upplevelser när ett syskon drabbas av barncancer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Sofie Andersson; Emilia Svensson; [2023]
    Nyckelord :Barncancer; Syskon; Upplevelser;

    Sammanfattning : Bakgrund: I Sverige diagnostiseras cirka 350 barn varje år med cancer, något som påverkar hela familjen och inte minst de friska syskonen. De vanligaste cancerformerna hos barn är någon typ av leukemi eller hjärntumör. Syskons anpassning till sjukdomen är olika för alla, men ålder och kunska är av betydelse. LÄS MER

  2. 2. Hur förhåller sig laglottskyddet och förmånstagarförordnanden till varandra? - En analys med särskilt fokus på 7 kap. 4 § ÄB och 14 kap. 7 § FAL.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Gabrielle Sveger; [2022]
    Nyckelord :familjerätt; försäkringsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In Sweden, we have a legal protection within inheritance law, statutory share of inheritance which guarantees direct heirs a certain share of the estate a parent leaves behind when they pass away. To protect the statutory share of inheritance there is a provision in Ch. 7 Sec. 4 of the Inheritance Code (1958:637, ÄB). LÄS MER

  3. 3. Vad skiljer sig i uppfattningen gällande gift promotions mellan män och kvinnor? : - En studie kring likheter och skillnader mellan könen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Florence Aarskog; Ylva Österberg; [2022]
    Nyckelord :Gift promotions; sales promotions; gift promotion-perception;  marketing-gender differences; marketing-perception; Gift promotions; sales promotions; gift promotion-perception; marketing-gender differences; marketing-perception;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Vad skiljer sig i uppfattningen gällande gift promotions mellan män och kvinnor?- En studie kring likheter och skillnader mellan könen Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Florence Aarskog och Ylva Österberg Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2022-juni Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka vad det finns för likheter och skillnader gällande uppfattningen av gift promotions mellan män och kvinnor. Studien förväntas svara på vad för orsaker som kan ligga till grund för dessa uppfattningar och hur dessa kan skilja sig åt. LÄS MER

  4. 4. Gåvans påverkan på konsumenten

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Nathalie Qveflander; Erika Johansson; [2009]
    Nyckelord :reciprocitet; lojalitet; relation; kundtillfredsställelse;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka om konsumenten påverkas av att få en gåva av handlaren. De hypoteser som undersöks är om nivån av kundtillfredsställelse ökar, om konsumenten handlar för en större summa pengar, om relationen stärks och om lojaliteten ökar när konsumenten får en gåva av handlaren. LÄS MER

  5. 5. Skatteregler rörande sponsring : Att dra av eller inte dra av, det är frågan

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Robin Ek; Richard Nilsson; [2007]
    Nyckelord :Sponsring; Inkomstskattelag; Kommunalskattelag; Rättspraxis;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna uppsats var att granska skattelagstiftningen rörande sponsring, samt att jämföra de befintliga reglerna rörande sponsring med Stockholms Handelskammares förslag ny lagtext. Målet med Handelskammarens förslag är att det ska bli enklare för företag att dra utgifter för sponsring. LÄS MER