Sökning: "retail ICA"

Visar resultat 1 - 5 av 97 uppsatser innehållade orden retail ICA.

  1. 1. Different locations, same destination : Creating a sense of belonging in hybrid work environments.

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :sasa Nikolic; [2023]
    Nyckelord :Hybrid work model; social; professional; and environmental belonging; design; well-being;

    Sammanfattning : Covid-19 made working from home more accessible, and even after the pandemic is over, numerous organizations in Sweden have made the choice to continue work from home through so-called hybrid work models. This study is done in a co-creation with a large Swedish retail company, ICA that uses the hybrid model. LÄS MER

  2. 2. Seeking License to Operate in Times of Uncertainty: A discourse analysis of how a GRO communicates to obtain loyalty during a prevailing inflation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Oskar Nordström; [2023]
    Nyckelord :Public Relations; Corporate Communication; Digital Marketing Communication; Customer Loyalty; Inflation; Grocery Retail Operator; Grocery Retail Industry; Social Sciences;

    Sammanfattning : During recent years, Swedish society has been affected by circumstances causing conditions for uncertainty. Since the beginning of 2022 the prevailing inflation has caused further implications on societal, organizational and individual levels. Due to the economic difficulties, grocery prices have increased significantly. LÄS MER

  3. 3. Crises and Compensation: Exploring the Influence of External Crises on Employee Benefits Practices

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Tara Dittrich; Astrid Ståhle; [2023]
    Nyckelord :Employee Benefits; Decision-Making; Sense-Making; Food Retail Industry; Covid-19;

    Sammanfattning : During the last years, the food retail industry in Sweden has been exposed to two crises; Covid-19 followed by rapid inflation. Except for organizational difficulties, these crises caused anxiety, lower well-being and decreased living standard among employees. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER

  5. 5. Skrattets betydelse för att minska upplevd arbetsrelaterad stress : en empirisk studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Annelie Petersén; Ica Parkkonen; [2023]
    Nyckelord :Public health; laughter; work-related stress; retail; Folkhälsa; skratt; arbetsrelaterad stress; detaljhandeln;

    Sammanfattning : Introduktion: Arbetsrelaterad stress är ett ökande folkhälsoproblem i Sverige och kan leda till allvarliga sjukdomar som hjärtinfarkt och depression. Detaljhandeln är särskilt utsatt på grund av förändringar i butiksmarkanden, vilket bland annat leder till ökat ensamarbete. LÄS MER