Sökning: "retail death"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden retail death.

  1. 1. Looking Ahead: The Future of the Offline Channel for Digital-born Retailers

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anna Kälebo Johansson; Michelle Malmström; [2023]
    Nyckelord :Fashion retailing; E-commerce; Offline channels; Virtual shopping; Price image; Billboard effect; Customer acquisition cost; Retail death;

    Sammanfattning : During recent years, there has been a significant increase in e-commerce and the demand for it among customers. It has become imperative for new fashion retailers to have a digital presence, and the outbreak of Covid-19 has further accelerated this trend, amplifying the importance of having a presence online. LÄS MER

  2. 2. Is store death upon us? : Investigating the importance of sensory marketing in the swedish fashion retail industry among women

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Petra Olgrim; Ronja Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Sensory Marketing; Atmospherics; Swedish Female Buying Behavior; Customer Experience; Physical Stores;

    Sammanfattning : This bachelor degree addresses the importance of sensory marketing in the swedish fashion retail industry among women. The concept of “store death” has become an increasingly talked about topic in Sweden and is something that affects both consumers, entrepreneurs and business owners alike. LÄS MER

  3. 3. Den moderna modebutiken : Kampen mot hållbar konkurrenskraft inom svenska trasitionella modebutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tobias Minin; Viktor Petersson; [2021]
    Nyckelord :Modern retail fashion store; retail death; Customer value proposition; hedonic; utilitaristic; shopping motivation; 3P; customer experiences; activities; competitive advantage.; Modern retail fashion store; retail death; Customer value proposition; hedonic; utilitaristic; shopping motivation; 3P; customer experiences; activities; competitive advantage.;

    Sammanfattning : I skuggan av den ökande svenska elektroniska detaljhandeln står en fysisk butikshandel inom mode på sin bristningsgräns. När allt fler konsumenter väljer att konsumera mode genom den digitala världen så kan det få förödande konsekvenser för den fysiska modebutikshandeln. LÄS MER

  4. 4. När galleriorna tystnar : En analys av köpcentrums framtid i en digital värld

    Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Gabriel Manne; Henrik Bergström; [2020]
    Nyckelord :Shopping mall; retail; sustainability; dead mall;

    Sammanfattning : Städer har i århundraden bildats kring handelsplatser men i och med att världen blir mer och mer digital ser vi en förändring i hur konsumenter beter sig. Idag har handelsplatserna flyttat in hemmet, till våra datorer, vilket har gjort att den fysiska handeln har minskat och enligt prognoser är detta en trend som kommer fortsätta. LÄS MER

  5. 5. Butiksdöden – myt eller verklighet? : En kvalitativ studie om vad den ökande e-handeln innebär för fysiska handelsplatser

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Holmberg; Karl Forsblom; [2019]
    Nyckelord :E-commerce; the death of retail; physical stores; retail; omni-channel; multichannel.; E-handel; butiksdöd; fysisk handelsplats; detaljhandeln; omnikanaler; multikanaler.;

    Sammanfattning : Den fysiska handelsplatsen har länge varit kärnan inom handeln men utmanas nu av den växande e-handeln. Statistik från HUI Research och Svensk Handel visar att e-handeln i Sverige har haft en stark tillväxt de senaste åren som beräknas fortsätta öka. LÄS MER