Sökning: "retail reklam"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden retail reklam.
1. Anpassningar i kristider : En studie om småföretag inom detaljhandel
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka de anpassningar som småföretag inom detaljhandeln i Visby innerstad gjort för att överleva de ekonomiska kriserna som pågått sedan 2019. Studien har för avsikt att undersöka vilka marknadsanpassningar småföretagen genomfört. LÄS MER
2. Marknadsföringsstrategier för att stimulera inköp av miljömärkta produkter : En studie av detaljhandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier för stimulering av inköp av miljömärkta produkter Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Amina Farah & Zahra Ghafoyryan Handledare: Akmal Hyder & Anna Ljung Examinator: Agneta Sundström Datum: 2021 - januari Syfte: Syftet med studien är att få ökad förståelse för vilka gröna marknadsföringsstrategier livsmedelsbutiker väljer att använda, för att stimulera konsumenter till köp av miljömärkta produkter inom dagligvaruhandeln. Metod: För att kunna besvara studiens syfte har en kvalitativ forskningsmetod valts i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
3. E-handel eller fysisk butik – vad påverkar konsumenternas val? En studie kring konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Syftet med denna avhandling är att undersöka hur respondenterna från fem strukturerade intervjuer och har förändrat sin syn på konsumentbeteende, som ett resultat av utvecklingen av e-handel, med fokus på detaljhandel och konsumenthandel. Avhandlingen undersöker hur och om den förändrade synen har påverkat e-handeln med kläder och skor. LÄS MER
4. Vem äter kakan? : En kvalitativ studie kring klädbranschens nyttjande av personlig data i marknadsföringssyfte i relation till kundens integritet online
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : History: Digitalization brings great benefits to companies regardless of market. One of the markets that is undergoing change is the retail sector where e-commerce services are the new environment. This environment benefits from the innovative solutions that the consumer uses, such as smartphones. LÄS MER
5. Ett glas vin med omtanke : Systembolagets kamp i den svenska alkoholkulturen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Systembolagets externa kommunikation är någonting många i Sverige får ta del av. Deras uppdrag är unikt, då de har monopol på detaljhandeln av alkoholhaltiga drycker i Sverige samt ett uppdrag att sälja med ansvar, utan ett vinstintresse. LÄS MER