Sökning: "retail sales"
Visar resultat 1 - 5 av 305 uppsatser innehållade orden retail sales.
1. Effektlandsprincipen och gränsöverskridande digital marknadsföring : Marknadsrättsliga principers tillämplighet vid gränsöverskridande digital marknadsföring med särskilt fokus på det svenska detaljhandelsmonopolet av alkoholdrycker
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : In art. 3 of e-commerce directive, the country-of-origin principle is established, and in terms of cross-border digital marketing actions, it states that marketing actions compliant with the laws of its originating EU member state is considered compliant throughout the union. LÄS MER
2. Gårdsförsäljning i Sverige - En undersökning av gårdsförsäljning i förhållande till EU-rätten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Att gårdsförsäljning av alkoholdrycker ska bli en verklighet i Sverige är något som många vill se. För att gårdsförsäljningen ska kunna existera vid sidan om det svenska alkoholmonopolet krävs att den är förenlig med rådande EU-rätt. LÄS MER
3. DIRECT-TO-COMSUMER MODEL IN THE AUTOMOTIVE INDUSTRY The impact of transition to a direct-to consumer business model by an incumbent manufacturer on its retailers: a case study of Volvo Cars
Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Digitalisation has enabled and shown the opportunity to car manufacturers. They are transforming themselves and a by-product of change is the transformation of their business model. Digital technologies have enabled manufacturers to connect directly with consumers. LÄS MER
4. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER
5. Consumer multichannel buying behavior under the pandemic
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Retail sales have increased significantly in recent years, posing a major challenge for merchants in maintaining a consistent consumer experience across several channels. Changing consumer behaviors have had a big impact on this shift in buying patterns. LÄS MER