Sökning: "retail"
Visar resultat 21 - 25 av 2041 uppsatser innehållade ordet retail.
21. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER
22. SYSTEMATIC ANALUSIS OF DEPLOYING ARTIFICIAL INTELLIGENCE TECHNOLOGY IN RETAIL SECTOR FOR IMPROVING CUSTOMER SUPPORT AND REVENUE GROWTH
L3-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Over the last decade, retailing has been shifted to online eras of selling. And in order toidentify the needs of customers companies are using several tools and AI is one of them.AI is used as most prominent and most reliable tool to find out the needs andrequirements of the customers. LÄS MER
23. Beauty and the Digital Beast: An exploratory study on what variables are affecting the process of digitalization within retail and why the beauty industry is lagging behind
Master-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : This master thesis project applies a mixed methods approach to fulfill the purpose of exploring how and in what ways digitalization transforms different retail categories. A theoretical framework is formulated using existing theories and research, from which four key variables are identified: distribution, interaction, competition and product offering. LÄS MER
24. Framing sustainable consumerism in the retail market : a case study of Axfood
Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : The pressure on retail businesses to be a part of, or even lead, the transition into a more sustainable world is putting a lot of pressure on the wholesale market. The debate on whom the responsibility should fall on is divided between consumers, the government, and companies. LÄS MER
25. Showrooming: En växande konsumtionstrend : Värdefaktorer i köpbeslutsprocessen kopplat till showrooming
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har bidragit till ett ökat antal kanaler mellan företag och konsumenter. Detta möjliggör för konsumenter att fritt röra sig mellan dessa kanaler för att skapa och forma dess köpupplevelse efter önskat behov. LÄS MER