Sökning: "retailer value"

Visar resultat 1 - 5 av 117 uppsatser innehållade orden retailer value.

  1. 1. Leveraging Omnichannel Retailing for Customer Loyalty through Customer Lifetime Value: Is this the reality, or is this just fantasy?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Karin Gåsste; Antara Islam; [2023-07-03]
    Nyckelord :customer lifetime value; customer loyalty; customer relationship management; omnichannel; online store; physical store; Swedish home and consumer electronics retail;

    Sammanfattning : Scope: Many physical store-based retail businesses are establishing online stores to provide an omnichannel experience to customers. Omnichannel contributes with an immense supply of data, whereas, the physical store complements this data with its touch and feel aspect, especially for the home and consumer electronics industry. LÄS MER

  2. 2. Konsumentcentrerad innovation – den hemliga kryddan inom livsmedelsindustrin : Hur en livsmedelsproducent kan blir mer konsumentcentrerad i sin produktutveckling

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Viktor Storsved; Oscar Säfström; [2023]
    Nyckelord :Innovation; open innovation; business model; value creation; service logic; customer centric innovation; food producer; product development; food industry; Innovation; konsumentcentrerad innovation; affärsmodell; värdeskapande; produktutveckling; livsmedelsindustrin; livsmedel; öppen innovation; producent; livsmedelsproducent;

    Sammanfattning : Matbranschen är en bransch där få stora innovationer sker. Under de senaste åren har marknaden sett en kraftig utveckling av återförsäljares egna varumärken vilka konkurrerar ut befintliga produkter från livsmedelsproducenter genom deras billigare pris. LÄS MER

  3. 3. THE ROLE OF SOCIAL MEDIA FASHION  INFLUENCERS ON GEN Z CONSUMERS LAST MINUTE HOLIDAY SHOPPING : A qualitative study on gen z consumers purchase behavior on fast-fashion retailer  

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Tracy Najjuko; [2023]
    Nyckelord :Consumer behavior; Purchase intention; Social media; Influencers; Fashion; Fast-fashion;

    Sammanfattning : The online activities on social media have become a popular beverage among female gen zers in Sweden, as they rely on the platforms to recieve the information they need when evaluating a fashion purchase. This research aims to investigate the consumer last-minute holiday shopping on fast-fashion brands, and how the online fashion influencer could impact them in such occasions. LÄS MER

  4. 4. Framgångsfaktorer för värdeskapande kundupplevelser i förköpsstadiet, med särskilt fokus på hållbarhetsaspekter, ur ett relationsperspektiv mellan en e-handlare och individuella konsumenter : En fallstudie inom deVal Sweden AB

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Peterson; [2023]
    Nyckelord :Analysmodell; förköpsfasen; hållbar konsumtion; kundupplevelse; värdeskapande; e-handel; B2C;

    Sammanfattning : E-handeln har medfört nya möjligheter för både konsumenter och e-handlare med dess tillgänglighet och breda marknad. Med en bred marknad, vilket inom e-handeln kan bli världsvid, tillkommer en hård konkurrens för e-handlare. Den hårda konkurrensen i kombination med den nuvarande inflationen utmanar e-handlare i en tuff tid. LÄS MER

  5. 5. Beyond the Aisles : Enhancing the Shopping Value of a One-Stop Shop with New Service

    Master-uppsats,

    Författare :Paul Pankonin; [2023]
    Nyckelord :SD-logic; Service; One-stop shop; SOR-Model; Cognitive fit; Convenience; Shopping value;

    Sammanfattning : This study explores how shopping value in one-stop stores, especially hypermarkets, can be improved by new services. It identifies additional service offerings that go beyond the traditional product-based approach. LÄS MER