Sökning: "retailer"

Visar resultat 11 - 15 av 534 uppsatser innehållade ordet retailer.

  1. 11. Framgångsfaktorer för värdeskapande kundupplevelser i förköpsstadiet, med särskilt fokus på hållbarhetsaspekter, ur ett relationsperspektiv mellan en e-handlare och individuella konsumenter : En fallstudie inom deVal Sweden AB

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Peterson; [2023]
    Nyckelord :Analysmodell; förköpsfasen; hållbar konsumtion; kundupplevelse; värdeskapande; e-handel; B2C;

    Sammanfattning : E-handeln har medfört nya möjligheter för både konsumenter och e-handlare med dess tillgänglighet och breda marknad. Med en bred marknad, vilket inom e-handeln kan bli världsvid, tillkommer en hård konkurrens för e-handlare. Den hårda konkurrensen i kombination med den nuvarande inflationen utmanar e-handlare i en tuff tid. LÄS MER

  2. 12. Beyond the Aisles : Enhancing the Shopping Value of a One-Stop Shop with New Service

    Master-uppsats,

    Författare :Paul Pankonin; [2023]
    Nyckelord :SD-logic; Service; One-stop shop; SOR-Model; Cognitive fit; Convenience; Shopping value;

    Sammanfattning : This study explores how shopping value in one-stop stores, especially hypermarkets, can be improved by new services. It identifies additional service offerings that go beyond the traditional product-based approach. LÄS MER

  3. 13. E-handlarens digitala egenskaper och dess inverkan på konsumentens subjektiva uppfattning : En kvantitativ studie om förtroende och misstro

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Axelsson; Stina Lindberg; [2023]
    Nyckelord :E-handel; Förtroende; Misstro; Funktionell Uppfattning; Motiverande Uppfattning; Digitala Egenskaper;

    Sammanfattning : The study examines how online retailers' digital characteristics affect consumers' perception of the online retailer and how the perception affects trust and distrust of the online retailer. The result aims to help online retailers gain an understanding of which characteristics are most salient and strategically important to generate trust among consumers. LÄS MER

  4. 14. Exploring the Emergent Servicescape of Unmanned Stores: A Constructivist Analysis of Unmanned Stores in the Age of Digitalization

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gentrit Beqiri; Mathias King Lykkegaard; [2023]
    Nyckelord :Unmanned stores; Unmanned solutions; Servicescape; Customer-retailer interface; Digital strategies; Phygital strategies; Customer engagement.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Unmanned stores are increasing in popularity as the prominence of digitalization is changing not only the customer-retailer interface but also the servicescapes of the stores. The current stakeholders within the industry are (1) tech-positive entrepreneurs that want to innovate the industry or (2) convenience-focused retailers adopting technological solutions to ease the workload. LÄS MER

  5. 15. Humans as enablers of digital transformation of retailers: The design system SKAPA and its users as capabilities for IKEAs digital transformation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lauriane Martine Jambu; Nina Lotz; [2023]
    Nyckelord :digital transformation; retail industry; design system; dynamic capabilities; digital maturity; adoption; human factors; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore how a design system can serve as a resource for digital transformation within the retail industry, by drawing from the dynamic capabilities approach and the digital maturity framework by Pinto et al. (2023). LÄS MER