Sökning: "retailing marketing mix"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden retailing marketing mix.
1. Att lyckas på landsbygden : Marknadsvillkor och marknadsföringsbeslut i dagligvarubutiker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Förändrade marknadsvillkor för landsbygden med minskande befolkningsmängd och ökande konkurrens från fysiska och digitala aktörer har lett till att var femte dagligvarubutik på den tätortsnära landsbygden har försvunnit det senaste decenniet. För att möta förändringen ställs det högre krav på butikernas marknadsföring för att nå lönsamhet. LÄS MER
2. Influences on the Adaptation and Standardization Level of Swedish MNCs in the German Market
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The purpose of this thesis is to describe how the factors influence the level of adaptation and standardization of a marketing strategy and subsequently analyze how the factors influence the level of adaptation and standardization of Swedish MNCs’ in the German market. The relevant factors for the decision towards standardization and adaptation are found out using a framework composed by Viswanathan & Dickson (2007). LÄS MER
3. E-tailmixen - Hur Konkurrerar Detaljister i Den Digitala Kanalen?
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This paper investigates how the retail marketing mix can be defined for e-tailing. The 4P:s of marketing, invented by McCarthy 1960, are still taught in marketing classes at universities around the world. LÄS MER
4. To Standardize or to Adapt the Marketing Mix: Exploring Online Retailing in the Nordic Region
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. The international marketing strategy of grocery retailers – the strategy of adaptation and standardization
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Research question – The research question, that this study attempts to answer, is, what and why grocery retailers, which specifically work with the strategy of standardization, adapt in their marketing mix to the host market. Main adaptations are analyzed with regard to psychic distance in terms of consumer characteristics. LÄS MER