Sökning: "retorik black"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden retorik black.
1. How to analyze identification in storytelling?
Master-uppsats, Lunds universitet/Retorik; Lunds universitet/Masterprogram: Språk och språkvetenskapSammanfattning : This thesis examines the use of storytelling in advertising from a rhetorical perspective. Specifically, stories told in IKEA’s recent advertising campaign Där livet händer (Where life happens) will be analyzed. The purpose is to propose a way in which to analyze identification in storytelling. LÄS MER
2. En ny röst i miljörörelsen? : En komparativ analys av Greta Thunbergs, Rachel Carsons och Margaret Thatchers implicerade auditorier
Master-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorikSammanfattning : .... LÄS MER
3. ”I Can’t Breathe” : En retorisk innehållsanalys av nyhetstidningars gestaltning av afroamerikanska mordoffer i amerikanska nyheter
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : The following thesis’s purpose is to target the frames of victims Trayvon Martin and George Floyd. Martin and Floyd were killed by white perpetrators and the events later received mass attention by The United States population and media. LÄS MER
4. En manlig övertygelse? : En retorisk undersökning av tankeriktningar, ideal och maskuliniteter i den svenska mansgruppen The Raw Man
Master-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorikSammanfattning : This master thesis explores ideas, values, virtues, and masculinities within The Raw Man, a Swedish men’s group active since 2012, in the context of Swedish gender equality politics. The material used for this study is the The Raw Man’s website (with an array of persuasive texts and pictures), YouTube-videos, a podcast, and the group’s participation in a Swedish television program. LÄS MER
5. Myten om gråzonen : En kvalitativ innehållsanalys av kulturell varumärkeskommunikation i samband med opinionsrörelsen Black Lives Matter
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna kvalitativa studie ämnar undersöka hur västerländska företag har konstruerat sin varumärkeskommunikation i samband med Black Lives Matter-rörelsen. Utifrån ett teoretiskt ramverk baserat på semiotik, visuell retorik och postkolonialism granskar studien retoriska strategier i reklamfilmer för att utläsa de myter företagen kommunicerar. LÄS MER