Sökning: "retorik kändisar"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden retorik kändisar.

  1. 1. KLAR(N)A? FÄRDIGA? SMOOOTH. En retorisk analys av Klarnas kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Julia Mohn; Hedda Seebass Svensson; [2023-03-10]
    Nyckelord :Varumärke; positionering; differentiering; kändisar; retorik;

    Sammanfattning : Executive summary Klarna is a Swedish fintech company founded in 2005 by three students at the Stockholm School of Economics. The company's aim was to make it safer and easier for people to shop online. Today, Klarna's overall goal is still to make online payments simple, secure and flexible. LÄS MER

  2. 2. Retoriska uttryck i Unicef Sveriges kampanjfilmer 2013

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013); Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Camilla Eriksson Sjöö; Beatrice Folkesson; [2014]
    Nyckelord :Rhetoric; Market Rhetoric; Visual Rhetoric; Marketing; aid organization; promotional film.; Retorik; Marknadsretorik; Visuell retorik; Marknadskommunikation; biståndsorganisation; kampanjfilm;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur en biståndsorganisation använder sig av retoriska grepp för att övertyga sina mottagare genom kampanjfilmer. Den här studien är relevant för att kunna förstå hur biståndsorganisationer påverkar mottagarna av kampanjfilmer. LÄS MER

  3. 3. Politiska tal -Barack Obama och Eva Longorias medverkan på Democratic National Convention

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nicole Olsson; [2013]
    Nyckelord :retorik; Eva Longoria; valkampanjer; Barack Obama; kändiskultur; kändisskap ; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Abstract Titel Politiska tal – Barack Obama och Eva Longorias medverkan på Democratic National Convention Kurs MKVA21 Ht-12 Lunds universitet Författare Nicole Olsson Handledare Joanna Doona Examinator Nils Holmberg Turner(2004:15) beskriver att kändisar har varit en del av politiska kampanjer sedan Franklin D. Roosevelt var president och även hur presidenten Ronald Reagan använde sig utav kändisar i sin valkampanj. LÄS MER

  4. 4. ”Mellan hjärta och disco” : en artikelserie om klubbkultur

    Kandidat-uppsats, Institutionen för svenska, retorik och journalistik

    Författare :Kristofer Andersson; [2007]
    Nyckelord :journalistik; klubbkultur; musik; identiet; bourdieu; popkultur;

    Sammanfattning : År 2006 tog sig popkulturen återigen in i nattklubbarnas epicentrum. Genom ett ägarbyte på Spy Bar övertogs svenskt nattlivs mest kända institution – efter att länge varit ett tillhåll för tv-kändisar med mycket pengar – av modefolk, konstnärer, DJ: s och skribenter. LÄS MER