Sökning: "retorik lund"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden retorik lund.
1. ”I heard that’s the thing here…” : En doxisk topikanalys av samtalet mellan sydkoreanska Lee Young Ji och danska Christopher på YouTube-showen My Alcohol Diary.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för litteraturvetenskap och retorikSammanfattning : Sydkoreansk populärkultur konsumeras i dag i hela världen. Globaliseringen har lett till att internationella fans av sydkoreansk populärkultur blir fler och att internationella stjärnor får fler möjligheter att visa upp sig i Sydkorea. LÄS MER
2. En ohållbar modebransch i ett samhälle med CSR-fokus : En retorisk textanalys av hur modeföretag i Sverige kommunicerar CSR
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Hållbarhet och CSR blir viktigare för företag över hela världen. Syftet med denna studie är att se hur tre stora mode- och accessoarföretag i Sverige kommunicerar CSR på sina hemsidor. De studerade företagen är Nelly, Daniel Wellington och NA-KD. Denna studie har en retorisk utgångspunkt och bygger på teorin om triple bottom line. LÄS MER
3. Välkommen till ett snabbare och enklare liv : - En kvalitativ studie om retoriken i casinoreklam
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : In Sweden, there is currently a vast amount of commercials for online casinos. Online casino companies have been able to double their investments in advertisement during the past year. LÄS MER
4. Skyltfönster mot näringslivet : En retorikanalys av svenska lärosätens forskningsmagasin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie beskriver hur svenska lärosäten använder sig av retorik för att kommunicera sin identitet till externa intressenter. Genom en kvalitativ textanalys undersöks artiklar och medförande bilder ur åtta svenska lärosätens forskningsmagasin: Chalmers Tekniska Högskola, Lunds Universitet, Högskolan Väst, Jönköping University, Mittuniversitetet, Högskolan i Gävle, Kungliga Tekniska Högskolan (KTH) och Högskolan i Borås. LÄS MER
5. En märklig informationsbrist om ekologiska livsmedel
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka vilken kunskap konsumenter har om ekologiska märkningar i dagsläget samt hur de uppfattar olika ekologiska märkningar för att förstå hur marknadskommunikationen kan optimeras för att öka försäljningen av ekologiska varor. För att genomföra uppsatsens syfte har vi använt oss av en kvantitativ studie och en kvalitativ förstudie. LÄS MER